شنبه، 1 اردیبهشت 1403

شهریار ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد

شهریار ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد
فرماندار شهریار گفت: این شهرستان به یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد تا از وضعیت محرومیت شدید خدمات درمانی خارج شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ نورالله طاهری با بیان این که در صورتی که بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی امام خمینی(ره) به بهره برداری برسد، این شهرستان می تواند صاحب ۴۵۰ تخت بیمارستانی باشد؛ اظهار کرد: هم اکنون سه سرمایه گذار برای ورود به حوزه درمان و احداث بیمارستان در این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند اما حتی در صورتی که این مراکز درمانی هم احداث شود، فقط نزدیک به نیمی از نیاز شهریار به بیمارستان کاهش یافته است.

طاهری وضعیت سرانه درمانی در این شهرستان را بر اساس اسناد توسعه ای استان محرومیت خیلی زیاد اعلام کرد و یادآورشد: در دولت کنونی به خصوص از ۲ سال گذشته، بیمارستان امام خمینی(ره) که عملیات اجرایی آن از نزدیک به سه دهه قبل آغاز شده بود، پیشرفت ۸۶ درصدی پیدا کرده است.

فرماندار شهریار تاکید کرد: دولت تدبیر و امید این بیمارستان را با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت و اکنون می توان گفت که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی و تجهیز آن به اتمام می رسد و در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی به علت تاخیر طولانی مدت در ساخت این بیمارستان اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی این بیمارستان به صورت هیات امنایی و با سرمایه مردمی بدون توجه به الزامات فنی احداث مراکز درمانی آغاز شد.

طاهری اعلام کرد: به علت آنکه احداث این بیمارستان متولی تخصصی خود را نداشت و هیات امنای حاضر نیز به نبود اعتبار بسنده کرده بودند، اجرای این پروژه از هیات امنا گرفته و به علوم پزشکی ایران تحویل داده شد.

فرماندار شهریار گفت: اکنون عملیات اجرایی بیمارستان امام خمینی(ره) با دقت و رعایت تمام اصول فنی در دست اجراست و تجهیزات آن نیز تامین شده است.

وی تصریح کرد: حتی در صورتی که بیمارستان امام خمینی(ره) و سه طرح سرمایه گذاری پیشنهادی در حوزه درمانی در این شهرستان به بهره برداری برسد، فقط نزدیک به نیمی از نیاز به تخت بیمارستانی شهریار تامین شده است.

طاهری اضافه کرد: شهرستان شهریار ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از مراکز درمانی آن، بیماران شهرستان های ملارد و قدس نیز استفاده می کنند از همین رو فرمانداری اعلام می کند که از هر نوع سرمایه گذاری برای توسعه خدمات درمانی در شهریار استقبال می کند.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران واقع شده و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.