جمعه، 10 فروردین 1403

کادر درمان کشور الگویی برجسته در میان کشورهای درگیر با کرونا

کادر درمان کشور الگویی برجسته در میان کشورهای درگیر با کرونا

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به مناسبت روز پزشک از زحمات و تلاش‌های کادر درمان کشور در مبارزه با بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی، متن یادداشت بابک نگاهداری به شرح زیر است:

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم

کشورمان ایران، در طول تاریخ کهنش، جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی های فراوانی به خود دیده است. انسان‌های بزرگی در دفاع از کیان کشور و اعتلای آن از جان و گرانبهاترین داشته‌هایشان گذشته‌اند تا تاریخ ایران پر از قهرمانان ملی باشد.

روز بزرگداشت پورسینا، حکیم و دانشمند بزرگ ایرانی که روز پزشک نیز نام نهاده شده است، فرصت مغتنمی را دست داد تا از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های مجاهدان این‌ روزهای کشور عزیزمان ایران، تقدیر و تشکر نمایم. پزشکان، پرستاران و کادر درمان، مدافعان سلامت و مجاهدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا، از همان ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز که بیش از شش ماه است، با رشادت و ازخودگذشتگی مثال زدنی وظیفه خود و در بسیاری موارد فراتر از وظیفه خود را در رسیدگی و درمان بیماران به انجام رسانیده‌اند.

در ایام شیوع کرونا که هر روز شاهد نشر تصاویری از پرستاران و پزشکان کشورهای مدعی پیشرفت در اعتراض به نبود امکانات و استیصال در مبارزه با کرونا بودیم، کادر درمان کشورمان با صبوری و اتکا به خداوند متعال، کمبودها و نواقص موجود را مدیریت نمودند و هجمه رسانه‌ای که قصد داشت نظام سلامت ایران را در مقابله با کرونا ناکارآمد و شکست خورده نشان دهد ناکام گذاشتند و الگویی برجسته از خود در میان کشورهای دیگر درگیر با کرونا به وجود آوردند، آنگونه که گروه‌هایی از کشورهای اروپایی برای بهره‌گیری از این الگو به ایران آمدند.

این روزها مدافعان سلامت بار دیگر یاد و خاطره پزشکان و پرستاران حاضر در هشت سال دفاع مقدس را زنده کردند و بار دیگر به خوبی نشان دادند هرگاه عزم‌ها در راه خدا و خدمت به خلق او جزم شود و توان و دانش ایرانی به کار گرفته شود، می‌توان از موانع و تهدیدهای بزرگی عبور نمود.

نظام سلامت ایران تاکنون در مبارزه با کرونا شهدای گرانقدری را تقدیم نموده است و بسیاری دیگر نیز مبتلا و مجروح این بیماری شده‌اند، از خداوند متعال برای همه خادمان طلب عافیت و سلامت دارم و خطاب به همه پزشکان، پرستاران و کادر درمان عرض می‌کنم:

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
وجود نازکت آزرده گزند مباد

سلامت همه آفاق در سلامت توست
به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد»

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.