جمعه، 10 فروردین 1403

کرونا و چالش بازگشایی مدارس در آمریکا

کرونا و چالش بازگشایی مدارس در آمریکا

آغاز سال تحصیلی جدید در آمریکا با توجه به افزایش موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر این کشور، چالش‌های تازه‌ای را در رابطه با کنترل شیوع کروناویروس ایجاد کرده‌اند.

به گزارش شینهوا، چگونگی بازگشایی مدارس در پاییز سال جاری در ایالات متحده در هفته‌های اخیر به موضوعی شدیدا مورد بحث و بررسی تبدیل شده است. در حالی که برخی سیاستمداران سعی در بازگشایی مدارس در اسرع وقت داشتند، بسیاری از خانواده‌ها به دلیل نگرانی‌های ایمنی از بازگشت فرزندان خود به مدارس جلوگیری می‌کنند.

چندین دانشگاه قبلاً موارد جدید ابتلا به کرونا را کشف کرده‌اند. در اوایل هفته جاری دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آمریکا که دانشجویان را به دانشگاه بازگردانده و تدریس حضوری را آغاز کرده بود، اعلام کرد که آموزش به صورت حضوری را برای دانشجویان کارشناسی تنها یک هفته پس از بازگشایی به حالت تعلیق در خواهد آورد. دانشگاه نوتردام نیز پس از گزارش افزایش موارد جدید ابتلا به کلاس‌های آنلاین رو آورده است.

رئیس دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد است: تجزیه و تحلیل ردیابی تماس آن‌ها نشان می‌دهد که بیشتر عفونت‌ها از تجمع‌های خارج از محوطه دانشگاه منتقل می‌شوند. دانشجویان آلوده در این تجمعات، عفونت را به دیگران منتقل می‌کنند.

همچنین لس آنجلس یونیفاید، دومین سیستم بزرگ مدارس عمومی در ایالات متحده نیز قصد دارد به طور دوره‌ای صدها هزار دانش‌آموز و ۷۵ هزار کارمند را از نظر کروناویروس آزمایش کند.

سرپرست این سیستم بزرگ مدارس عمومی گفته است شرایط فوق العاده خواستار اقدامات خارق العاده‌ای است و اگرچه این آزمایش و تلاش برای ردیابی تماس مبتلایان بی‌سابقه است اما لازم و مناسب محسوب می‌شود.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

از آنجا که موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در مراکز آموزشی که مجدد بازگشایی شده‌اند، گزارش شده است، بسیاری دیگر با تصمیم دشوار در مورد بازگشت یا عدم بازگشت به کلاس‌های حضوری روبرو هستند.

کارشناسان پزشکی هشدار می‌دهند که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا دانش‌آموزان و معلمان بتوانند با خیال راحت به آموزش حضوری و بدون ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و سایر اقدامات در نظر گرفته شده برای جلوگیری از گسترش کرونا بازگردند.

آخرین گزارشی که توسط آکادمی اطفال و انجمن بیمارستان کودکان ایالات متحده منتشر شده است نشان می دهد ۷۵ هزار و ۷۵۵ مورد ابتلای جدید به کرونا در کودکان از ۳۰ ژوئیه تا ۱۳ اوت گزارش شده است که افزایش ۲۴ درصدی در موارد ابتلای کودکان طی دو هفته را نشان می‌دهد.

در حالی که کودکان تنها ۹.۱ درصد از کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ را در ایالات متحده تشکیل داده‌اند، از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون تست کرونای بیش از ۴۰۶ هزار کودک مثبت شده است.

ژانگ زوفنگ، استاد اپیدمیولوژی و معاون دانشیار برای تحقیقات با دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می‌گوید: ممکن است افزایش عفونت در بین کودکان با عواملی مانند تجمع بیشتر افراد جوان‌تر و بازگشت به مدارس و دانشگاه‌ها در طول همه‌گیری کرونا مربوط باشد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

این در حالیست که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) با تأکید بر اهمیت بازگشت به مدارس اعلام کرده است بهترین شواهد موجود نشان می‌دهد که بیماری‌ کووید-۱۹ خطرات نسبتاً کمی برای کودکان در سن مدرسه دارد. میزان مرگ و میر در بین کودکان مدرسه‌ای بسیار کمتر از بزرگسالان است. هرچند نگرانی درباره احتمال انتقال ویروس از کودکان به بزرگترها وجود دارد.

به گزارش شینهوا، طبق اعلام این مراکز، در عین حال مضرات منسوب به تعطیلی مدارس در مورد سلامت اجتماعی، عاطفی و رفتاری، بهزیستی اقتصادی و پیشرفت تحصیلی فرزندان چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت مشهود و قابل توجه است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.