جمعه، 31 فروردین 1403

منع استعمال دخانیات در اماکنِ عمومی اسپانیا در مقابله با کرونا

منع استعمال دخانیات در اماکنِ عمومی اسپانیا در مقابله با کرونا
در پی افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در اسپانیا، مقامات این کشور ضمن تعطیلی مراکز تفریحی شبانه، استعمال دخانیات را در فضاهای عمومی که افراد قادر به رعایت فاصله اجتماعی دست‌کم دو متری نباشند، ممنوع کردند.

به گزارش سی بی اس نیوز، این اقدام پس از تحقیقات وزارت بهداشت اسپانیا مبنی بر افزایش خطر انتقال کرونا از افراد سیگاری به دیگر افراد از طریق ذرات تنفسی منتشر شده همراه با دود سیگار، صورت گرفته است.

منطقه گالیسیا در شمال غربی اسپانیا، اولین جایی بود که ممنوعیت استعمال دخانیات در خیابان‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها را که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آنها ممکن نیست، صادر کرد. وزیر بهداشت اسپانیا سپس اعلام کرد که این ممنوعیت روز جمعه در سراسر کشور به عنوان بخشی از اقدامات جهت کنترل شیوع کووید-۱۹ به اجرا در می‌آید.

تعداد موارد جدید روزانه ابتلا به کرونا در سراسر اسپانیا با میزان نگران کننده‌ای در حال افزایش است. روز پنجشنبه در مجموع ۳۱۶۹ مورد جدید ابتلا ثبت شد و شمار کل در کشور را به ۳۲۹ هزار و ۷۸۴ نفر رساند. در ماه ژوئن، اسپانیا فقط ۱۵۰ مورد جدید ابتلای روزانه داشت.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وزارت بهداشت اسپانیا همچنین خاطر نشان کرد که استعمال دخانیات باعث می‌شود افراد سیگاری در معرض بیماری‌های جدی تنفسی از جمله کووید-۱۹ آسیب‌پذیرتر باشند. شواهد موجود نشان می‌دهد که استعمال سیگار با خطر بیشتری برای ابتلا به نوعی شدید از علائم کرونا در ارتباط است.

بنا بر گزارش سی‌بی‌اس نیوز، افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در اسپانیا از تاریخ ۲۱ ژوئن که به قرنطینه خود پایان داد، باعث شد انگلیس در اواخر ماه گذشته میلادی این کشور را از لیست کشورهای امن خود برای سفر خارج کند.

روز پنجشنبه انگلیس همچنین با اشاره به افزایش شدید موارد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه، این کشور را از لیست مجاز مسافرتی خود خارج کرد. این بدان معناست که کلیه مسافرانی که از فرانسه به انگلیس می‌روند، از جمله انگلیسی‌هایی که از تعطیلات باز می‌گردند، باید ۱۴ روز پس از رسیدن، خود قرنطینه شوند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

فرانسه نیز تهدید کرده است که قرنطینه متقابل را برای مسافران از انگلیس که از نظر شمار ملی مبتلایان آمارهای بسیار بالاتری نسبت به فرانسه دارد، اعمال می‌کند.

با افزایش شمار مبتلایان جدید در فرانسه، به مقامات محلی این اختیار داده شده است که اقدامات جدیدی را در تلاش برای مهار ویروس انجام دهند که می‌تواند شامل تعطیلی مجدد کافه‌ها و رستوران‌ها یا محدود کردن تعداد تجمعات افراد در اماکن عمومی باشد.

در حال حاضر چندین شهر از جمله پاریس قوانین جدیدی را در این هفته وضع کرده‌اند که بر اساس آن مردم در خیابان‌های شلوغ ملزم به استفاده از ماسک هستند.

ترجمه : ایسنا

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.