جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش ۹۰ درصدیِ موارد ابتلا به کرونا در کودکان آمریکایی

 افزایش ۹۰ درصدیِ موارد ابتلا به کرونا در کودکان آمریکایی

گزارش‌ها نشان می‌دهد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در میان کودکان آمریکایی در هفته‌های اخیر افزایش ۹۰ درصدی داشته است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، گزارش منتشر شده توسط آکادمی متخصصین اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان کودکان حاکی از آن است که طی چهار هفته گذشته موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در میان کودکان این کشور افزایش ۹۰ درصدی داشته است.

در این گزارش آمده است: در فاصله نهم ماه جولای تا ششم اوت حدود ۱۷۹ هزار و ۹۹۰ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در میان کودکان آمریکایی شناسایی شده است. این آمار توسط دپارتمان سلامت ۴۹ ایالت، نیویورک سیتی، واشنگتن، پورتوریکو و گوام ارائه شده است.

بنابر اعلام آکادمی متخصصین اطفال، بخشی از افزایش موارد ابتلا به این بیماری در میان کودکان به دلیل انجام تستهای تشخیصی بیشتر است. در ابتدای شیوع بیماری انجام تست تشخیصی بیشتر برای بیمارانی صورت می‌گرفت که وضعیت وخیم‌تری داشتند. انجام گسترده تستهای تشخیصی کمک می کند تا کودکانی که علائم خفیفی از بیماری دارند یا ناقلان خاموش به حساب می آیند زودتر شناسایی شوند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

به گفته متخصصین آمریکایی همچنان بروز علائم شدید بیماری در میان کودکان مبتلا به کووید-۱۹ بسیار نادر است و کودکان بین ۰.۵ تا ۵.۳ درصد از مجموع موارد بستری در بیمارستان را تشکیل می دهند. همچنین ۰ تا ۰.۴ درصد از مجموع مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در میان کودکان بوده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، آکادمی متخصصین اطفال آمریکا همچنین خواستار آن شد تا استراتژی موثر تشخیصی در پیش گرفته شود تا بتوان در مورد بازگشایی مدارس بهترین انتخاب را داشت.

ترجمه: ایسنا

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.