جمعه، 31 فروردین 1403

آسیب‌پذیری کرونایی مازندران در موج دوم افزایش یافت

آسیب‌پذیری کرونایی مازندران در موج دوم افزایش یافت
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مازندران گقت: آسیب‌پذیری استان از پیک دوم شیوع ویروس کرونا نسبت به موج نخست بیشتر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر محمد مهدی ناصحی با اشاره به این که آمارها نشان می‌دهدتعداد بیماران کرونایی و حتی فوتی ها نیز با مقایسه زمانی شیوع موج اول و دوم در این استان بیشتر است؛ بیان کرد: هم اکنون نیز اکثر تخت های بیمارستانی مازندران در اشغال بیماران کرونایی قرار دارد و درمانگران ما نیز نسبت به موج نخست شیوع ویروس در استان درگیری بیشتری پیدا کردند.

رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران دلیل افزایش بیماران کرونایی استان را در موج دوم ناشی از شروع فصل کشاورزی و پراکندگی نیروهای کارگری در روستاها بیان کرد و اظهارداشت: در موج اول به دلیل محدودیت‌های کرونایی روستاهای استان آسیب کمتری از لحاظ تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ داشتند در حالی که با در موج دوم شیوع آغاز فصل کشاورزی و افزایش مرادوات و برگزاری آیین‌های عروسی و عزا روستاها به کانون بیماری تبدیل شدند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی یکی از راهکارها برای کاهش آمار بیماران کرونایی در میان روستاییان مازندران را تداوم محدودیت های تردد همانند موج اول عنوان کرد و گفت: به هر حال به دلایلی این محدودیت ها تداوم نیافت و درگیری روستاهای ما نیز بیشتر شد و آسیب زیادتری در این مرحله به روستاییان وارد شده است.مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بومی دارد که از این تعداد ۴۷ درصد در روستاها و باقی در مناطق شهری سکونت دارند.

تامین اکسیژن ساز در بیمارستان‌های مازندران
نماینده وزیر بهداشت و درمان در مازندران در مورد کمبود تجهیزات و امکانات حفاظتی و اکسیژن ساز در بیمارستان‌های کرونایی از جمله شهرستان آمل گفت: تا پیش از سال جاری حدود ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز و سایر تجهیزات مورد نیاز با تخصیص اعتبار از سوی وزارت بهداشت و درمان و کمک خیرین خریداری و نصب شده است.
دکتر ناصحی با اشاره به اینکه برخی از شهرستان ها از جمله نوشهر با کمبودهایی در زمینه دستگاه اکسیژن‌ساز مواجه هستند که در حال رایزنی برای تامین این تجهیزات هستیم، اظهارداشت : شهرستان آمل یکیاز مناطق درگیر استان بود که توانستیم به سرعت تعداد دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان های این شهرستان را به چهار واحد برسانیم.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی اضافه کرد : به هر حال با افزایش اشغال تخت های بیمارستانی از سوی بیماران کرونایی ، نیاز استانی به دستگاه اکسیژن ساز نیز افزایش پیدا کرده بود که در موج نخست شیوع ویروس کرونا این امکانات تامین شد.
وی در مورد کمبود تجهیزات حفاظتی و محافظتی در بیمارستان های کرونایی اظهارداشت : پیشتر این تجهیزات را به صورت دپو و مازاد در استان تامین کرده و در حال حاضر نیز در حال بررسی میزان نیاز و کمبودهای احتمالی هستیم که در صورت نیاز تجهیزات بیشتری تامین خواهد شد.

نزولی شدن آمار بیماران کرونایی
نماینده وزیر بهداشت در مازندران گفت : از چند روز گذشته آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان های استان مازندران نسبت به روزهای اول روند نزولی به خود گرفت و تا حدودی  ویروس به مرحله ثبات و کنترل رسیده است.
دکتر ناصحی اظهارداشت: مردم استان باید برای تداوم روند کاهشی بیماران کرونایی ، باید پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را ادامه دهند.
براساس آمار دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های ای ۲ دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند و  طبق آمار بیماران بستری در سه روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.