پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تاکید WHO بر سه اقدام موثر در مهار کروناویروس

تاکید WHO بر سه اقدام موثر در مهار کروناویروس
سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که ممکن است هرگز واکسنی برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ کشف نشود.

 

به گزارش شبکه خبری بی بی سی ، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: درحالیکه همچنان امیدهایی برای تولید واکسن بیماری کووید-۱۹ وجود دارد اما ممکن است واکسن این بیماری هرگز ساخته نشود.

تدروس آدهانوم قبریسوس تاکید کرد: در حال حاضر راه حل کلیدی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد و ممکن است در آینده نیز کشف نشود و به همین دلیل از مردم جهان درخواست می‌شود تا از قوانین و تدابیر وضع شده از قبیل حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک پیروی کنند.

در سطح جهان بیش از ۱۸ میلیون نفر به کروناویروس جدید آلوده شده اند. همچنین طبق آمارها بیش از ۶۹۷ هزار نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه هم اکنون چندین واکسن در مرحله سوم تحقیقات آزمایشگاهی قرار دارند، اظهار کرد: امیدواریم که به چندین واکسن موثر دست پیدا کنیم که بتواند به پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید-۱۹ کمک کند. هرچند در حال حاضر به راهکار کلیدی دست پیدا نکرده‌ایم و این امکان وجود دارد که هرگز واکسن این بیماری کشف نشود.

وی افزود: در حال حاضر، متوقف کردن شیوع این بیماری به رعایت مسائل بهداشت عمومی و کنترل بیماری همچون انجام تست، قرنطینه کردن، درمان بیماران، ردیابی و قرنطینه افرادی که در تماس با فرد بیمار بوده‌اند، بستگی دارد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، وی همچنین بار دیگر تاکید کرد که مادران شیرده آلوده به کروناویروس یا مشکوک به بیماری کووید-۱۹ از تغذیه فرزند خود با شیر مادر خودداری نکنند. فوائد تغذیه با شیر مادر از خطرات ناشی از کروناویروس جدید بیشتر است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.