پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مراجعه به دندانپزشکی برای موارد زیبایی و غیرضروری ممنوع

مراجعه به دندانپزشکی برای موارد زیبایی و غیرضروری ممنوع

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد، با توجه به شیوع کرونا، مردم برای انجام موارد زیبایی از جمله ایمپلنت و غیرضروری به هیچ وجه به دندانپزشک مراجعه نکنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ مسعود مردانی با اشاره به این که  افراد در موارد ضروری از جمله درد دندان می توانند به دندانپزشک مراجعه کنند ؛ اظهار کرد:  اگر مشاهده کردند پزشک از ماسک، دستکش و سایر موارد بهداشتی استفاده نمی کند؛ سریع آنجا را ترک کنند.

وی تصریح کرد: بالاترین غلظت ویروس کرونا در حلق، دهان و بینی است و از مردم می خواهیم تا حد امکان به مطب یا مراکز دندانپزشکی نروند اکنون سرعت انتقال ویروس کرونا سه تا ۹ برابر شده و به راحتی از طریق بیماران مبتلا و یا ناقل به این ویروس قابلیت انتقال دارد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

این متخصص بیماریهای عفونی اظهار داشت: اگر یک بیمار ناقل به دندانپزشک مراجعه کند، به علت بالا بودن مدت زمان درمان و همچنین فاصله اندک صورت دندانپزشک با بیمار، خطر ابتلا به کرونا افزایش می یابد و افراد در صورت انجام موارد ضروری از ماسک استفاده کنند تا خطر انتقال و ابتلا ویروس کاهش یابد.
مردانی، کرونا را بزرگترین پدیده قرن دانست و تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت کرونا تا دهه های اخیر وجود دارد و مردم باید به شرایط زندگی با این ویروس عادت کنند، اگر افراد اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، این ویروس تحت کنترل در خواهد آورد.

به گفته وی، بر اساس کمیته مشورتی ستاد کرونا، دندانپزشکی جزو حرف پرخطر در اپیدمی کرونا طبقه بندی شده و اقدامات حافظتی در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.