پنجشنبه، 9 فروردین 1403

۲۱۵ فوتی جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

 ۲۱۵ فوتی جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۹۸ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۱۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا ؛دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند ؛ همچنین ۴۱۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی تصریح کرد : تا کنون دو میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح استانهای در وضعیت قرمز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با بیان اینکه در حال حاضر 14 استان در وضعیت قرمز و 12 استان در وضعیت هشدار قرار دارند، افزود: با همکاری مردم در رعایت پروتکلها و تلاش شبانه روزی مسوولان استانی و کادر بهداشت و درمان، استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در وضعیت بهتری از بیماری قرار گرفته اند؛ البته این موضوع نباید باعث خطر عادی سازی شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل ها شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه استانهای فارس، ایلام، لرستان و هرمزگان از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تبدیل شده اند و با رعایت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و مسوولان استانی موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای این استانها روند کاهشی داشته و موجب شده تعدادی از شهرستان های این استان ها از وضعیت قرمز خارج شوند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه استانهای مرکزی، گیلان و یزد از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز تبدیل شدند؛ یعنی موارد ابتلا و بستری تعداد بیشتری از شهرستان های آنها روند افزایشی داشته است که از مردم می خواهیم با جدی گرفتن بیشتر پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کمک کنند در هفته های آتی شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری در این استانها باشیم. همچنین از مردم می خواهیم ازسفرهای غیرضروری به این استانها خودداری کنند.

لاری در پایان صحبت هایش خطاب به مردم گفت: مطمئن باشید با عزم و اراده شما حتی اگر 10 درصد به آمار استفاده کنندگان از ماسک اضافه شود، تاثیرات چشمگیری در ابتلا بستری و فوت در کشور را طی هفته های آتی شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.