چهارشنبه، 29 فروردین 1403

هشدار فرماندار سیمرغ نسبت به پنهانکاری شهروندان مبتلا به کووید19

هشدار فرماندار سیمرغ نسبت به پنهانکاری شهروندان مبتلا به کووید19
فرماندار سیمرغ نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه و پنهانکاری برخی شهروندان هنگام ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ مجتبی حبیب نژاد روشن اظهار کرد:  این رفتارها سبب شده است تا وضعیت سفید کرونایی در این شهرستان تغییر کرده و حرکت به سمت قرمز شدن وضعیت تشدید شود.

وی افزود : تا یک هفته پیش سیمرغ از شهرستان های سفید کرونایی استان مازندران بود ، ولی به دلیل بی تفاوتی مردم نسبت به شیوع این بیماری ، شاهد افزایش ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ طی روزهای اخیر هستیم.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

فرماندار سیمرغ گفت : متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۱۶ نفر در این شهرستان به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شدند که ۲۴ نفر جان باختند.

وی بیشترین میزان شیوع کرونا را مربوط به روستاهای شهرستان دانست و توضیح داد : در مجموع ۴۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در این شهرستان ساکن روستا و ۳۴۰ نفر هم ساکن شهر بودند .

شهرستان سیمرغ که سال ۹۱ تاسیس شد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حبیب نژاد یکی از اقدامات انجام شده در سیمرغ برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری کووید - ۱۹ را انجام کارهای مراقبتی برای تمامی خانوارها ساکن دانست و گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مراقبت های پیشگیرانه از ۶ هزار و ۱۲۲ خانوار سیمرغی انجام شده و با احتساب تکرار اقدامات انجام شده ، این آمار به هفت هزار و ۷۷۰ خانوار معادل حدود ۱۲۷ درصد خانوارهای ساکن در شهرستان رسیده است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی در باره شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در شهرستان طی روزهای اخیر هم اظهار داشت : در حالی که از آغاز مرحله دوم افزایشی شدن شیوع ویروس کرونا ۶۶ نفر از شهروندان به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شدند ، تنها روز گدشته پنج بیمار جدید به این جمع اضافه شد که نشان دهنده سرعت افزایش شیوع ویروس است.

موج دوم شیوع کرونا در مازندران از هفته دوم تیر ماه شروع شد و بر اساس آخرین گزارش مسئولان بهداشت و درمان در حال حاضر وضعیت در بسیاری از شهرستان هایی که دارای وضعیت قرمز بودند به پیک رسیده و احتمالا طی روزهای آینده کاهشی شود.

استاندار مازندران هم پیش از این پیش بینی کرد که اوایل شهریور ماه آینده روند شیوع ویروس کرونا در استان به ثبات رسیده و استان از وضعیت قرمز خارج شود.

فرماندار سیمرغ با اعلام اینکه در موج اول کرونا با همکاری و همدلی مردم شیوع ویروس کنترل شده و کاهشی شده بود ، گفت : متاسفانه در موج دوم مردم نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بی تفاوت شده اند و به همین خاطر هم ما شاهد افزایش این بیماری در این شهرستان هستیم.

وی افزود : اگر مردم نسبت به هشدارهای کرونایی بی تفاوت باشند ما نمی توانیم این ویروس را کنترل و ریشه کن کنیم بنابراین از مردم می خواهیم تا پروتکل های بهداشتی اعم از زدن ماسک ، شست و شوی مداوم دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حبیب نژاد با اعلام اینکه متاسفانه برخی از افراد بیماری خود را مخفی می کنند که باعث تهدید سلامت سایر شهروندان می شوند ، گفت : از شهروندان می خواهیم تا ابتلایشان به بیماری کووید - ۱۹ را به هیچ وجه پنهان نکنند چرا که این بیماری خیلی از افراد را درگیر خواهد کرد.

اعطای تسهیلات به کسب و کار آسیب دیده

فرماندار سیمرغ همچنین از اعطای تسهیلات به کسب و کار آسیب دیده از بیماری کرونا خبر داد و گفت که به هر یک از واحد خسارت دیده از کرونا مبلغ ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد و همچنین به هر یک از تاکسی داران خسارت دیده هم مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

حبیب نژاد در پایان از معرفی ۱۵۰ نفر از خسارت دیدگان کرونایی به بانک های عامل خبر داد و خاطرنشان کرد : برای این تعداد واحدها پرونده تشکیل شده است که به زودی تسهیلات به آنان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.