پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نزدیک شدن قم به وضعیت قرمز کرونایی

نزدیک شدن قم به وضعیت قرمز کرونایی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با روندی که امروز در استان وجود دارد و بی‌توجهی عمومی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بدون شک قم تا پایان هفته جزو استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با هشدار به روند صعودی ابتلای کرونا؛ اضافه کرد: اگر همین روند خطرناک در قم دنبال شود تا چند هفته دیگر بخش درمان استان با یک مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی تاکید کرد: وضع تجمع مردم در بوستان‌ها، تالارها، مراکز فروش و غیره به‌شدت خطرناک و نگران‌کننده است.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات های مذهبی در ایام ماه محرم فعال شوند و فعالیت‌های خود را در این بخش ادامه دهند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آیین‌های ماه محرم باید دقیقا طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود.

محبی خاطرنشان کرد: در بین فوت‌شدگان کرونایی قم مواردی از کودکان نیز وجود دارد و نباید احساس شود این ویروس خطرناک در کمین کودکان یا ورزشکاران نیست و بیمارستان حضرت معصومه(س) به کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند اختصاص‌یافته است.

 محبی تاکید کرد: خطر فوت در بین بیماران زمینه‌ای بیشتر است اما در میزان ابتلا به کووید ۱۹ هیچ فرقی بین کودکان و ورزشکاران با افراد دیگر وجود ندارد.

وی بابیان این‌که روند بستری و تست‌های مثبت کرونایی در قم همچنان صعودی است اظهار داشت: بیمارستان‌های فرقانی، کامکار، شهید بهشتی و حضرت معصومه(س) بیمارستان‌های هدف در پذیرش بیماران کرونایی هستند که با تداوم شرایط کنونی باید تخت‌های دو بیمارستان دیگر نیز برای بستری افراد کرونایی خالی شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.