جمعه، 10 فروردین 1403

پلمپ 31 واحد صنفی و کارگاه متخلف در اراک

پلمپ 31 واحد صنفی و کارگاه متخلف در اراک

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: طی هفته‌های اخیر ۳۱ واحد صنفی و کارگاهی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر سعید محمددوست، با اشاره به اینکه بازرسان مرکز بهداشت با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت و سمن‌های دارای حکم از استانداری در روند بازرسی‌ها از تمامی اماکن عمومی و خدمات‌رسان و صنوف و کارگاه های صنعتی حضور دارند، افزود: روند بازرسی این چنین است که در مرحله اول بازدید، تذکرات لازم داده می‌شود، چک لیست‌ها تکمیل و تحویل مرکز بهداشت می‌شود و بازرسان مرکز برای بازدید مجدد وارد عمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر برای رفع موارد درج شده در چک لیست اقدامی نشده باشد، مرکز بهداشت و پلیس اماکن برای پلمب مجموعه‌های دارای مشکل اقدام می‌کنند، افزود: از ۲۴ تیرماه تا ششم مردادماه 6750 مورد بازرسی در شهرستان اراک انجام شده است که از این تعداد ۵۸ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و از این تعداد ۳۱ مورد به دلیل عدم استفاده از ماسک، رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و ... پلمب شده‌اند و خوشبختانه در بازرسی انجام شده، رتبه قابل قبولی در برخورد با واحدهای مشکل‌دار داریم و این مهم نشان می‌دهد که مماشاتی در این خصوص صورت نگرفته است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

محمددوست با اشاره به اینکه از کل بازرسی‌های انجام شده، ۳۵۴ مورد نیز اخطار رفع نقص دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: اصناف و کارگاه‌های کوچک و بزرگ همکاری مناسبی با بازدیدها دارند و روند مناسبی در این حوزه حاکم است، البته نظارت‌ها با جدیت انجام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت اراک در خصوص وضعیت آرامستان اراک و برگزاری مراسم ختم، گفت: وظیفه برخورد با افرادی که اقدام به برگزاری مراسم در آرامستان می‌کنند، با مجموعه آرامستان است که البته تاکنون همکاری مناسبی داشته اند، اما در این بین مردم هم وظایف و مسئولیت هایی دارند که باید آن را انجام دهند. زمانی که همه درب‌ها بسته و بلوک گذاری صورت گرفته است، متاسفیم که مردم از درب و دیوار و نرده‌ها بالا می‌روند تا بتوانند وارد آرامستان شوند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی اظهار کرد: کوتاهی از سوی مجموعه مدیریتی آرامستان صورت نگرفته و نهایت همکاری را داشته‌اند، اما شاهد بی توجهی مردم هستیم. درست است که رسم و رسوماتی رایج است که باید انجام شود، اما در این شرایط کرونا مردم می‌توانند از دور یا از منزل فاتحه به اهل قبور هدیه کنند و نیازی نیست که حتما سر مزار حاضر شوند، قطعا از دست دادن عزیز سخت است، اما به هرحال جان و سلامت باقی انسان‌ها ارزش دارد و باید به هشدارها توجه کنند و این رفتارها با فرهنگ‌سازی اصلاح شوند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.