ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

مشروح بیانیه دو هیئت بزرگ کوشکنو و بازارنو اردکان

مشروح بیانیه دو هیئت بزرگ     کوشکنو و بازارنو اردکان
جلسات متعدد ستاد کرونا با حضور مسئولان امر و کوشش‌های بی‌وقفه کادر درمان و بهداشت همگی بیان‌گر این نکته مهم و اساسی بود که شرایط حادی بر جامعه حکم‌فرماست. رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمامی اقشار در راستای کنترل ویروس منحوس کرونا به خوبی محسوس بوده و هست؛ لذا با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله و این‌که در این شرایط رعایت پروتکل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت که اهم آن رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی است برای هیئت‌های بزرگ حسینی بازارنو و کوشکنو امکان‌پذیر نیست؛ بدین‌وسیله اعلام می‌داریم که در ایام محرم پیش رو برای حمایت از کادر درمان و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به سیاه‌پوش نمودن تکایا بسنده کرده و هیچ‌گونه مراسمی از طرف این دو هیئت برگزار نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور دو  هیات مذهبی بزرگ با صدور بیانیه ای از عدم برگزاری این مراسم خبر دادند. متن این بیانیه زیبا به قرار زیر است:

 

 یا کاشف‌ البلایا

⚫️هر سال با نزدیک ‌شدن ماه حزن و اندوه سید و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و هفتاد و دو یار باوفایش شور حسینی با حضور جوانان و پیرغلامان، سراسر شهر را فرا می‌گرفت و هرکس در راستای بهتر انجام ‌دادن رسالت خویش گام برمی‌داشت.

⚫️نوحه‌خوانان، آشپزها، سینه و زنجیرزن‌ها، مستمعین اعم از زن و مرد، مرثیه‌سرایان، تکیه‌بندان همه و همه با تمام وجود برای برپایی عزای حسین علیه‌السلام که خود تندیس عقلانیت و شعور بود اقدامی انجام می‌داد و آنچه به فکر هیچ عاشق اباعبدالله (ع) خطور نمی‌کرد؛ محدودکردن و یا عدم برپایی مراسم در ماه محرم‌الحرام بود.

⚫️دست تقدیر از نزدیک به هفت ماه قبل شرایط کشور و جهان را طوری رقم زد که بسیاری از مناسبت‌ها و گردهمایی‌ها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ تحت تأثیر قرار گرفت؛ تا آن‌جا که برای اولین سال که خاطره ما یاری می‌کند ماه مبارک رمضان بدون حضور روزه‌داران هنگام افطار و سحر در مساجد طی شد.

⚫️جلسات متعدد ستاد کرونا با حضور مسئولان امر و کوشش‌های بی‌وقفه کادر درمان و بهداشت همگی بیان‌گر این نکته مهم و اساسی بود که شرایط حادی بر جامعه حکم‌فرماست. رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمامی اقشار در راستای کنترل ویروس منحوس کرونا به خوبی محسوس بوده و هست؛ لذا با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله و این‌که در این شرایط رعایت پروتکل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت که اهم آن رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی است برای هیئت‌های بزرگ حسینی بازارنو و کوشکنو امکان‌پذیر نیست؛ بدین‌وسیله اعلام می‌داریم که در ایام محرم پیش رو برای حمایت از کادر درمان و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به سیاه‌پوش نمودن تکایا بسنده کرده و هیچ‌گونه مراسمی از طرف این دو هیئت برگزار نخواهد شد.

⚫️تمامی توان خویش را برای کمک به کادر درمان، اجرای طرح مواسات، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مساعدت به مستمندان و نیازمندان، به کار خواهیم بست و از شما عزاداران پرشور و شعور حسینی نیز استدعا داریم در این مسیر یاری‌رسان و حامی ما باشید.

امسال محرمش غم‌انگیزتراست
در هیئت‌ها شور و نوایی دگر است
باشد کرونا چو مانع بزم عزا
خون دل ما روانه از چشم تر است

هیئت‌های حسینی کوشکنو و بازارنو اردکان
امرداد ۱۳۹۹

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.