جمعه، 10 فروردین 1403

اولتیماتوم کرونایی استاندار مرکزی

اولتیماتوم کرونایی استاندار مرکزی

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه عملکرد خوبی در موضوع کرونا از مجموعه دستگاه های اجرایی شاهد نیستیم، گفت: از فردا دانشگاه علوم پزشکی در قبال دستگاه هایی که وظایف خود را انجام نمی دهند، اعلام جرم کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ سید علی آقازاده یازدهم مردادماه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان مرکزی، بیان کرد: تا امروز جلسات خوب با مصوبات مناسب برگزار شده است، اما در اجرا خوب نبوده ایم و این وضعیت به عملکرد همه ما بازمی گردد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی، دبیرخانه ستاد، شهرداری ها، بانک ها، ادارات و حتی اعضای شورای تامین و ... وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند، افزود: در جلسه گذشته اشاره کردم که مصوبات از جانب شورای تامین استان مرکزی است و فرمانداران باید رعایت کنند، اما شاهدیم که تردد در آرامستان اراک برقرار است و حتی وضعیت از قبل کرونا بدتر است. سوال اینجاست که چرا مرکز بهداشت تاکنون در قبال این مجموعه اعلام جرم نکرده است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی مکلف است که اگر شکایتی از فرد یا مجموعه ای صورت گرفته بررسی و اقدام کند، گفت: طبق مصوبه یک ماه پیش ستاد، درب های آرامستان باید بسته می شد، اگر امروز آرامستان باز است شهرداری باید پاسخگو باشد و اگر پاسخی ندهد مرکز بهداشت اعلام جرم کند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: باید براساس این تاکیدات وظایف را در قبال اجرای مصوبات و حفظ سلامت و جان مردم انجام داد و قطعا هر کوتاهی شرعا و قانونا خیانت است.

آقازاده تصریح کرد: صحبت کردن و مصوبه دادن کافی است، باید وارد عمل شد، اعضای شورای تامین هم در مسئله کرونا تعلل داشتند، وزیر بهداشت اخیرا اعلام کرد که وضعیت بستری و فوت در کشور رو به بهبود است، اما این بهبود وضعیت در استان مرکزی و در عملکرد دستگاه های دولتی استان، آرامستان و بانک و جایگاه های سوخت و ... دیده نمی شود. در واقع وضعیت اصلا خوب نیست و بر همین اساس از فردا دانشگاه علوم پزشکی در قبال دستگاه هایی که وظایف خود را انجام نمی دهند، اعلام جرم کند.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هستیم و باید با توجه به همه تاکیدات، شهر سیاه پوش شود، اما قطعا برگزاری مراسم های امسال نسبت به سال های قبل متفاوت خواهد بود و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ملزم به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، گفت: برگزاری مراسم در فضای بسته باید طبق پروتکل های بهداشتی باشد و اگر توجهی نشود خیانت به مردم است و بی تعارف باید برخورد قانونی صورت گیرد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

استاندار مرکزی بیان کرد: متاسفانه با عدم اجرای مصوبات باید ماه ها و شاید سال ها درگیر این بیماری باشیم، باید به مانند فروردین ماه و اردیبهشت ماه محکم ایستاد تا آمار کاهش یابد بر همین اساس رویه و رویکرد کاملا تغییر می کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد شعب بانک های اراک پروتکل را رعایت نمی کنند، اما آیا فرمانداری اراک تاکنون بانکی را تعطیل کرده است، گفت: در هر شهرستان کمیته ای مرکب از فرماندار، مرکز بهداشت، دستگاه های مربوطه و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود، روند اقدامات بررسی و سپس اعلام شکایت صورت گیرد، هفته آینده عملکرد این کمیته و اعلام شکایت از دستگاه های دولتی، خصوصی و نهادها اعلام شود.

آقازاده افزود: هیچگونه تجمع در مراسم عید غدیر در استان مرکزی نخواهیم داشت، کنکور با رعایت همه پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، همچنین با امکانات فراهم شده، امکان حضور مدیران و مسئولان از طریق ویدئو کنفرانس برای خلوت شدن جلسات میسر شده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.