پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سمنان کماکان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد

سمنان کماکان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد
استاندار سمنان گفت: این استان در شاخص میزان شیوع کرونا همچنان در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در پایان نشست ستاد مقابله با کرونا در استانداری سمنان به خبرنگاران افزود: سه شهرستان آرادان، سرخه و مهدیشهر وضعیت زرد پیدا کرده اند و وضعیت کرونا در شهرستان گرمسار رو به بهبودی است.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان تقریبا به یک حالت باثبات رسیده ایم، تاکید کرد: وضعیت استان سمنان از نظر شیوع کرونا نسبت به چند روز گذشته بهتر است، تعداد فوتی ها کمتر شده، حدود ۱۰ نفر تعداد بستری شدگان کاهش یافته و بهبودیافتگان نیز تعدادشان بیشتر شده است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

استاندار سمنان با تکرار اینکه شهروندان باید بدانند وضعیت استان سمنان از نظر شیوع ویروس کرونا همچنان وضعیت هشدار است، بیان کرد: با توجه به این مساله نیاز است مردم همکاری خود را در رعایت مسایل بهداشتی بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان برای سلامت جامعه و بهبود شرایط نیروهای درمانی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مدنظرقرار دهند تا وضعیت بهبود یابد.

آشناگر به مباحث نشست امروز ستاد ملی کرونا اشاره و اضافه کرد: امروز اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بر الزامی بودن استفاده از ماسک و تدوین ضوابطی برای برخورد با کسانی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند و ماسک نمی زنند تاکید کردند.

وی بیان کرد: تاکید بر ممنوعیت تجمع ها، برگزاری مجالس عروسی و عزاداری، و همایش های اداری از دیگر مصوبات نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بود.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

استاندار سمنان گفت: محدودیت ها برای مناطق قرمز و نارنجی استان کماکان برقرار است.

ضوابط آیین‌های ماه محرم تا پایان هفته اعلام می‌شود

وی به تصمیم گیری برای مراسم مذهبی به ویژ ماه محرم نیز اشاره و تاکید کرد: ضوابط ویژه این موضوع تا پایان این هفته تدوین و ارایه می شود، و مهمترین مساله این است که این آیین ها باید تحت رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری درباره فصل الخطاب بودن نظر وزارت بهداشت ودرمان برای هیات های عزاداری و متولیان مجالس عزاداری ماه محرم، ضوابطی تا پایان این هفته ابلاغ می شود و همه هیات ها و متولیان آیین های عزاداری باید خود را ملزم به رعایت این ضوابط بدانند.

آغاز سال تحصیلی متناسب با شیوع کرونا

آشناگر از آغاز سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریور به صورت رسمی خبر داد و افزود: با توجه به شرایط و میزان شیوع کرونا در استان، آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری، مجازی و یا ترکیبی از این دو شیوه در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان سمنان آمادگی دارد تا به هر شیوه‌ای، به صورت حضوری یا مجازی یا ترکیبی از این شیوه‌ها، سال تحصیلی را در استان آغاز کند.

استاندار سمنان تاکید کرد: بهبود شرایط استان در شاخص شیوع کرونا به هماهنگی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تلاش نیروهای درمانی وابسته است.

بیشتر شهرستان های استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و محدودیت ها برای یک هفته دیگر در این استان تمدید شد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.