پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در دستور کار قرار گرفت:

نظارت بر فرآیندها و دستورالعمل های آزمایشگاهی در کووید 19

نظارت بر فرآیندها و دستورالعمل های آزمایشگاهی در کووید 19
در نشست دکتر جهانگیری معاون فنی سازمان نظام پزشکی با دکتر سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛نظارت بر فرآیندها و اجرای کامل پروتکل ها و دستورالعمل های آزمایشگاهی در کووید19 در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ نشست مشترک دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با دکتر سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل نظام پزشکی تشکیل و محورهای زیر در دستور کار مشترک قرار گرفت:

**لزوم ساماندهی نمونه گیری خارج از آزمایشگاه و تبلیغ آزمایش ها برای انجام خدمات در زمان کرونا و نقش استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین در تسهیل فرآیندهای فوق.

**نظارت بر فرآیندها و اجرای کامل پروتکل ها و دستورالعمل های آزمایشگاهی در کووید 19

**بحث و تبادل نظر و بررسی راهکارهای حفظ زنجیره تامین آزمایشگاهی با روش های تامین مالی، تجهیزاتی و خرید تضمینی جهت پشتیبانی از آزمایشگاه های کشور با تاکید بر آزمایشگاه های خصوصی با جلب مشارکت صاحبان فرایند اعم از تولید کننده، وارد کننده، مصرف کننده و خریدار خدمت بر اساس صلاحیت های حرفه ای و نیاز کشور.

**استفاده ازظرفیت  پشتیبانی آزمایشگاهی به خصوص آزمایشگاه های خصوصی در فرایندهای بازگشایی و بازگشت به کار جامعه به منظور حمایت از فعالیت ها اقتصادی و استمرار آن در دوران کووید ۱۹ از طریق نقش آزمایشگاه و آزمایش در برنامه های کلان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و حمایت از ارائه خدمات مطلوب به مردم به صورت ادغام یافته با برنامه های ستاد کرونا.

**ساماندهی فعالیت استارت آپ ها با عنایت به ماهیت اطلاع رسانی و تبلیغات آنها بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی و جلوگیری از تحمیل هزینه ها و ایجاد تقاضای القایی بر مردم و حمایت از کسب و کارهای فوق با اراده بسته خدمت حمایتی از ارائه دهندگان خدمات سلامت در راستای افزایش اعتماد مردم به نظام سلامت و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.