پنجشنبه، 30 فروردین 1403

شهرداری تهران پس از وزارت بهداشت درگیرترین دستگاه در موضوع کرونا است

شهرداری تهران پس از وزارت بهداشت درگیرترین دستگاه در موضوع کرونا است
شهردار تهران نهاد متبوعش را درگیرترین دستگاه در موضوع کرونا پس از وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: پس از شیوع این بیماری حجم کار شهرداری چندین برابر شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ پیروز حناچی در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود: یکی از اتفاق‌های کرونایی افزایش چند برابری زباله‌های عفونی در این ایام بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شهرداری تهران اولین دستگاهی بود که موضوع ماسک اجباری را در ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد داد.  

به گفته حناچی، ماسک را در وسایل نقلیه عمومی اجباری کردیم و امروز در همه ایستگاه‌ها با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

دوچرخه سواری شهردار تهران

وی در پاسخ به این سوال که در ایام کرونا همچنان دوچرخه سواری می کنید، گفت: همچنان سه‌شنبه‌ها دوچرخه‌سواری می‌کنم؛ تجربیات دنیا نشان داده یکی از راه‌های رعایت فاصله اجتماعی استفاده از دوچرخه است.

شهردار تهران تاکید کرد: البته به دوچرخه فقط نگاه حمل و نقلی نباید داشت و باید به موضوع سلامتی و افزایش تحرک در زندگی شهری با استفاده از دوچرخه هم باید توجه داشت.

وی همچنین درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای مراسم پنجاه سالگی بهشت زهرا(س) گفت: در پنجاه سالگی بهشت زهرا(س) با رعایت فاصله اجتماعی قرار بود برای تقدیر از کسانی که در این مجموعه طی سال‌ها زحمات زیادی کشیدند برنامه‌ای داشته باشیم اما برخی با دیدن فقط بخش بسیار کوچکی از آن برنامه به صورت غیر منصفانه آن را نقد کردند.

حناچی افزود: شاید در برنامه بهشت زهرا(س) نیاز به کیک‌ هم نبود اما بیشتر برنامه قدردانی از کسانی بود که در این ایام کرونا هم با ریسک بالا در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی در خصوص موضوع آلودگی هوا در تهران نیز توضیح داد: اکنون نمودار ۲دهه ما در رابطه با آلودگی هوا کاهنده است اما میزان آلاینده‌ها افزایش یافته است.

شهردار تهران در ادامه این مصاحبه تلویزیونی با اشاره به دورکاری بخشی از کارمندان بخش‌های اداری شهرداری تهران در ایام  کرونا تاکید کرد: بخش‌های خدماتی شهرداری تهران در ایام کرونا بدون وقفه در حال تلاش و خدمت‌رسانی به مردم بودند؛ علاوه بر کادر درمان و کسانی که در ایام نوروز تلاش می‌کردند، پاک‌بان‌های ما و کسانی که زباله‌های عفونی را از سطح شهر جمع‌آوری و دفع می‌کردند زحمات زیادی کشیدند و کمتر از آنها نام برده شد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی یادآور شد: کرونا باعث شد قدر بسیاری از نعمت‌های خدا از جمله در کنار خانواده بودن، دست دادن و حتی نفس کشیدن بدون ماسک را بدانیم.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ نفر از هموطنان بدلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و همچنان تهران در وضعیت هشدار قرار دارد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.