جمعه، 31 فروردین 1403

پویش نقش تقدیر به همراهی با مدافعان سلامت پیوست

پویش نقش تقدیر به همراهی با مدافعان سلامت پیوست

دو نقاش برجسته کشورمان به منظور قدردانی از جانفشانی مدافعان سلامت؛ فراخوانی برای ارسال آثار نقاشان از سراسر کشور تحت عنوان پویش تقدیر راه اندازی کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مرتضی رضایی و همسرش خانم یکتا در دوران قرنطینه خود به این فکر افتادند که با خلق آثار هنری از کادر درمانی قدردانی نمایند ؛ به همین دلیل در صفحه اجتماعی خود فراخوانی برای تمامی هنرجویان عرصه نقاشی در سراسر کشور اعلام کردند . این پویش مردمی با استقبال بسیار خوب روبرو شد و تاکنون نزدیک به هزار اثر به دست این هنرمندان رسیده است.

گفتنی است این دو نقاش پس از فراخوان و استقبال بی نظیر هنرجویان نقاشی از سراسر کشور با سازمان نظام پزشکی ارتباط برقرار کرده و به پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت با شعار جان ما ایران ما پیوستند. در روز جمعه 3 مردادماه احمد مسجد جامعی عضو ارشد شورای شهر تهران؛ سهیل محمودی شاعر و نویسنده؛ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی؛ آقای شاهنگیان سراینده و تنظیم کننده سرود خمینی ای امام ؛ دکتر کرمانپور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در آتلیه باران رنگ واقع در بام تهران گرد هم آمده  تا در خصوص حمایت و انعکاس این رویداد بزرگ هم اندیشی کنند .

مرتضی رضایی مدرس و نقاش کشورمان بیان کرد : تاکنون حدود 800 اثر در اندازه های 10 در 10 تا یک در یک به پویش نقش تقدیر ارسال شده است و چنین استقبالی در نوع خود کم نظیر بوده ا ست.

لازم به ذکر است خانم یکتا نیز با بیان این که آثار بصورت خام به این پویش ارسال شده است؛ اظهار کرد که درآتلیه باران رنگ این آثار بصورت پاسپارتو درآمده و این ا ستقبال بی نظیر نشان می دهد که تمام هنرمندان از سراسر کشور منتظر چنین فراخوانی بودند تا همراهی و همدلی خود با ایثارگران سلامت را نشان دهند.

وی افزود: این فراخوان همچنان ادامه دارد و رده سنی افراد شرکت کننده در این پویش 20 سال به بالا است که در میان آنان آثار نقاشی کودکان نیز دیده می شود و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

احمد مسجد جامعی عضو ارشد شورای شهر تهران نیز از این پویش به عنوان یک فعالیت خلاقانه و ملی نام برد و گفت: تا کنون چنین اقدامی که هنرمندان نقاش آثار خود را در این تعداد به ایثارگرانی که در جبهه نبرد با بیماری در حال جانفشانی هستند ؛ اهدا نمایند در ایران و جهان بی نظیر است و به عنوان عضوی از شورای شهر تهران حمایت همه جانبه خود را برای همراهی با  این هنرمندان اعلام نمود.

وی این نوع همدلی با مدافعان سلامت را متفاوت با سایر کارهای انجام شده در این زمینه دانست و بیان کرد: دراین آثار دست و قلب افراد یکی شده و به خلق یک اثر هنری که برآمده از دل و جان هنرمند است؛ پرداخته و عشق و علاقه خاصی در این آثار مشاهده می شود.

گفتنی است مرتضی رضایی نیز به همراه چند تن از همکاران نقاش خود نیز چند اثر در دست طراحی دارد که نقاشی پرتره بوده و در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت در پویش نقش تقدیر در حال طراحی است .

برچسب ها : پویش
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.