پنجشنبه، 9 فروردین 1403

آمار مبتلایان به کرونا در زنجان قطره چکانی رو به کاهش است

 آمار مبتلایان به کرونا در زنجان قطره چکانی رو به کاهش است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، بابیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمار مبتلایان به کرونا در زنجان تا پایان هفته گذشته به صورت قطره چکانی در حال کاهش بوده است، از کمبود پرستار و تخت‌های بیمارستانی به عنوان مشکلات جدی بیمارستان‌های این استان یاد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ مصطفی طاهری  در مورد انتشار خبری از سوی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مبنی بر اینکه تعداد فوتی‌های کرونا در زنجان افزایش یافت، گفت: آخرین گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی زنجان همزمان با سرکشی به حوزه انتخابیه به ما ارائه داد، بیانگر این بود که تعداد ابتلا به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری نسبت به پیک اول شیوع این ویروس افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان در یک مقطع زمانی کاهش پیدا کرد، اما بار دیگر میزان ابتلا به آن افزایش پیدا کرده است، هر چند تا پایان هفته گذشته تعداد مبتلایان به صورت قطره چکانی در حال کاهش بود.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی در بیان دلیل گسترش دامنه شیوع بیماری کرونا در استان زنجان، تصریح کرد: آغاز به کار مجدد تمام مراکز تجاری و اصناف مختلف که در زمان قرنطینه با مشکلات اقتصادی مواجه شده بودند باعث ایجاد ازدحام و افزایش تردد در سطح خیابان‌ها شد، ضمن اینکه مردم هم فاصله‌گذاری اجتماعی را هم رعایت نمی‌کردند.

اعمال محدودیت فعالیت برای مراکز تجاری و مشاغل پرخطر در زنجان

طاهری با اشاره به اعمال محدودیت در استان زنجان در پی شیوع مجدد ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تالارها، مراکز و مجتمع‌هایی که باعث بروز ازدحام می‌شدند، تعطیل شده‌اند و محدودیت‌هایی در این زمینه هم برای مشاغل پرخطر و هم مکان‌های شلوغ اعمال شده است.

وی در مورد تدابیری که برای مقابله با کرونا اندیشیده شده است، افزود: گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و استانداری حاکی از تلاش برای افزایش تخت‌های بیمارستانی و امکانات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب درمانی به بیماران مبتلا به کرونا است، اما صحت این خبر را زمانی می‌توانیم تایید کنیم که هفته آینده برای سرکشی به حوزه انتخابیه برویم و از نزدیک شنونده نظر مردم باشیم.

افتتاح بیمارستان‌های زنجان نقطه پایان مشکلات حوزه سلامت این استان می‌شود

طاهری عنوان کرد: البته بیمارستان‌های این استان پیوسته با مشکل کمبود منابع انسانی به ویژه نیروی پرستار و تخت‌های بیمارستانی مواجه بوده‌اند اما نه به اندازه‌ای که به مرز بحران برسد به گونه‌ای که این مراکز نتوانند به بیماران خدمات درمانی مطلوبی را ارائه دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در جهت رفع کمبود بیمارستان‌های استان زنجان از آنها حمایت کند، تاکید کرد: متاسفانه عدم‌تحقق مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان باعث شده است که از نظر استاندارد تامین نیروی پرستار متناسب با تخت‌های بیمارستانی از میانگین تعریف شده بسیارعقب باشیم، ضمن اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی هم بسیار محدود است و چنانچه پروژه‌های درمانی که 90 درصد آنها اجرا شده است را افتتاح کنند، این کمبود رفع می‌شود.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته روز گذشته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به این استان سفر کرده و قرار است تعدادی از این مراکز درمانی را افتتاح کند که اگر محقق شود بسیاری از مشکلات این استان در حوزه سلامت رفع خواهد شد. /

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.