پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ابتلاي پرسنل حاضر در يک سوله به کرونا

سوله‌های مديريت بحران برای نگهداری از بيماران کرونايی مناسب نيست

سوله‌های مديريت بحران برای نگهداری از بيماران کرونايی مناسب نيست
رضا کرمي‌محمدي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران درباره روند افزايشي ابتلا به کرونا در بين کارکنان شهرداري در هفته‌هاي اخير اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در يکي دو هفته گذشته در شهرداري تهران زياد شده است و با توجه به گزارش‌هايي که از مناطق مختلف دريافت مي‌کنيم، تعداد موارد ابتلا بيشتر شده است. آخرين آمار اعلام شده حدود 690 نفر بوده و آمار در حال گردآوري است، اما با توجه به برآوردها احتمالا به اين آمار در حدود 150 نفر اضافه مي‌شود.

رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران با تاکيد بر اينکه سوله‌هاي مديريت بحران براي نگهداري از بيماران کرونايي مناسب نيست، از ابتلاي پرسنل حاضر در يک سوله به کرونا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز  رضا کرمي‌محمدي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران درباره روند افزايشي ابتلا به کرونا در بين کارکنان شهرداري در هفته‌هاي اخير اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در يکي دو هفته گذشته در شهرداري تهران زياد شده است و با توجه به گزارش‌هايي که از مناطق مختلف دريافت مي‌کنيم، تعداد موارد ابتلا بيشتر شده است. آخرين آمار اعلام شده حدود 690 نفر بوده و آمار در حال گردآوري است، اما با توجه به برآوردها احتمالا به اين آمار در حدود 150 نفر اضافه مي‌شود.


افزايش آمار کرونا در شهرداري
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران در پاسخ به سوالي در خصوص کمرنگ بودن استفاده از ظرفيت‌‌هاي محله‌اي براي فرهنگسازي در استفاده از ماسک اظهار داشت: در دوره اول شيوع کرونا پوسترهاي خياباني و بيلبوردها در شهر پر شدند، اما همان زمان نيز آنگونه که بايد و شايد پاسخي از سوي شهروندان دريافت نکرديم، الان هم اين اقدامات در مترو، فضاهاي مختلف شهرداري و... گفته مي‌شود، اما اينکه شهرداري برنامه خاصي براي تشويق مردم به استفاده از ماسک داشته باشد، اينطور نبوده است.

رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران گفت: استفاده از ماسک در مناطق جنوبي پايتخت کمتر است.او در خصوص شرايط تهران گفت: شهرداري تهران نيز تابع ستاد کرونا است، اما اکنون ظرفيت مردم کم شده است و مثل قبل نيست. فشارهاي اقتصادي و روحي که در اين مدت به مردم وارد شده، شرايطي را ايجاد کرده و در نتيجه بايد به اندازه ظرفيت‌ها انتظار داشت و نمي‌توان بار بيشتر به مردم اضافه کرد.

کرمي‌محمدي با بيان اينکه اکنون ظرفيت مردم آنقدري نيست که بخواهيم مکاني را تعطيل کنيم و مجددا نسبت به بازگشايي آن اقدام کنيم، گفت: در نتيجه بايد بيشتر درباره اين موضوع فکر شود و اقدامي اصولي انجام گيرد. يکي از اقداماتي که به مردم فشار زيادي وارد نمي‌کند، غربالگري است، اما نمي‌دانم چرا اين اقدام انجام نمي‌شود.


انتقاد به انجام نشدن غربالگري
او ادامه داد: چرا رهگيري بيماري که از بيمارستان بيرون مي‌آيد و هنوز ناقل است و يا بيماراني که در بيمارستان پذيرش نمي‌شوند، انجام نمي‌شود؟ حداقل کاري که مي‌توان انجام داد اين است که ببينيم اين بيمار با چه کساني در تماس است و نسبت به شرايط اقدامات درخوري را انجام داد و اينگونه شيوع بيماري را کنترل کرد. رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران با تاکيد بر اينکه اين روش يکي از اقدامات موثر در جلوگيري از شيوع بيماري است که چندان به مردم فشار نمي‌آورد، گفت: تعجب مي‌کنم که چرا اين اقدامات انجام نمي‌شود.

شهرداري تهران نيز در غربالگري دور قبل کمک کرد و مجددا مي‌توان نسبت به آن اقدام کرد. کرمي محمدي در پاسخ به سوالي درخصوص استفاده از سوله‌هاي مديريت بحران به عنوان نقاهتگاه بيماران کرونايي گفت: از سوله‌هاي مديريت بحران که به عنوان نقاهتگاه در جريان شيوع کرونا تجهيز شد، چندان استفاده‌اي نشد.

او به ابتلاي پرسنل حاضر در سوله‌هايي که از اين بيماران مراقبت مي‌کردند اشاره کرد و گفت: پرسنل حاضر در آن نقاهتگاه‌هايي که بيماران کرونايي در آنجا حضور داشتند به کرونا مبتلا شدند. اشتباهي بود که در اين مکان‌ها رخ داد و براي نگهداري عده‌اي از بيماران از آنجا استفاده شد، اما باعث ابتلاي پرسنل حاضر در اين محل‌ها به کرونا شد. کرمي در ادامه گفت: سوله‌ها پارتيشن‌بندي نشده‌اند و همه در يک فضا نفس مي‌کشند و اقدام جالبي نيست که از بيمار در آنجا مراقبت شود. او در پاسخ به اين سوال که آيا سيستم تهويه سوله‌ها مناسب نيست که باعث اين اتفاق شده‌است، گفت: تهويه براي کار ما خيلي خوب است، اما براي چنين اقدامي مناسبت نيست و تجمعاتي از اين دست مي‌تواند آسيب‌رسان باشد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.