جمعه، 10 فروردین 1403

به نقل از دویچه وله فارسی

افزایش ابتلا به "سندرم قلب شکسته" در دوران کرونا

افزایش ابتلا به "سندرم قلب شکسته" در دوران کرونا
در تازه‌های پزشکی این هفته از جمله نگاهی می‌کنیم به افزایش موارد ابتلا به "سندرم قلب شکسته"، نشانه‌هایی از سرطان خون که معمولا نادیده می‌گیریم، تأثیر پروبیوتیک‌ها بر افسردگی و بهبودی کبد چرب با ترکیب‌های گیاهی.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی پزشکان آمریکایی هشدار می‌دهند که خطر ابتلا به "سندرم قلب شکسته" نسبت به دوران قبل از همه‌گیری ویروس جدید کرونا بسیار بیشتر شده است.

به گزارش نشریه بریتانیایی "پیپل"، این عارضه که پزشکان آن را کاردیومیوپاتی استرس یا نشانگان تاکاتسوبو می‌نامند، شبیه به سکته قلبی است و علائمی مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس دارد. اما بیماری قلبی علت آن نیست.

متخصصان کلینیک کلیولند در اوهایو آمریکا اعلام کرده‌اند که در ماه‌های مارس و آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۰) در تقریبا ۸ درصد از بیمارانی که با درد قفسه سینه و سایر علائم قلبی به بخش اورژانس مراجعه کرده بودند، کاردیومیوپاتی استرس تشخیص داده شد. این میزان ۴ تا ۵ برابر بیشتر از موارد ابتلا به کاردیومیوپاتی استرس در زمان پیش از همه‌گیری سارس-کوو۲ است.

این عارضه که یک تشخیص نسبتا جدید است و پزشکان هنوز به طور کامل آن را درک نکرده‌اند، بعد از تنش‌هایی مانند طلاق یا مرگ و تصادف یا جراحی ممکن است رخ دهد.

دکتر دیوید کاس، استاد قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه جان‌ هاپکینز در بالتیمور آمریکا می‌گوید: «کاردیومیوپاتی استرس زمانی بروز می‌کند که عضله قلب دچار افزایش ترشح كاتكول آمین‌ها شود كه به عنوان هورمون استرس شناخته می‌شوند. کاکتول آمین‌ها که فراوان‌ترین آنها شامل اپی‌نفرین، نوراپی‌نفرین و دوپامین است، جزو هورمون‌های جنگ و گریز محسوب و از گره آدرنال آزاد می‌شوند. افزایش ترشح آنها به طور موقت باعث ضعف موقتی عضله قلب می‌شود و توانایی پمپاژ قلب را کاهش می‌دهد.»

به گفته دکتر کاس، خبر خوب این است كه افراد مبتلا به این سندرم معمولاً بعد از یک تا ۲ ماه بهبود می‌یابند، بدون اینكه آسیب قلبی طولانی‌مدت را تجربه کنند

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.