جمعه، 10 فروردین 1403

در هفته جاری؛

۲۵ تخت جدید مراقبت‌های ویژه به ظرفیت مراکز درمانی بوشهر افزوده می‌شود

۲۵ تخت جدید مراقبت‌های ویژه به ظرفیت مراکز درمانی بوشهر افزوده می‌شود
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان هفته جاری ۲۵ تخت جدید مراقبت‌های ویژه با همه تجهیزات لازم از جمله ونتیلاتور و کمک تنفسی به ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر افزوده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از ایرنا؛ دکتر قاسم جان بابایی یکشنبه شب در بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: استان بوشهر در ۲ هفته گذشته به دلیل افزایش شمار بیماران سرپایی و بستری شرایط قرمز داشت اما با رعایت کردن دستورات بهداشتی توسط مردم در سه روز اخیر شمار بیماران بستری آن کاهش یافته‌است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حمایت استاندار و کادر درمان این استان توانسته‌اند بیماری را  بخوبی مدیریت کنند و همه بیمارانی که نیاز به حمایت تنفسی دارند در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

جان بابایی اضافه کرد: براساس بازدید و هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هر بیمارستانی که نیاز به وسایل کمک تنفسی و  اکسیژن ساز داشته باشد، کمک شود همچنین به دلیل خستگی کادر درمان تلاش می‌شود نیروی انسانی تازه نفسی به این مجموعه تزریق شود.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مردم در ۴۵ روز گذشته کمتر به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه و مراسم عروسی، ختم و دورهمی برگزار کردند که این باعث شد میزان بروز بیماری در برخی از استان‌های کشور افزایش یابد.

جان بابایی بیان کرد: در زمان حاضر نیز وضعیت استان‌ها متفاوت است برخی استان‌ها مانند تهران، خراسان رضوی، مازندان و فارس روند روبه افزایش دارند اما در استان‌هایی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه شرایط روبه بهبودی است.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند هر زمان به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند به طور قطع بعد از ۲ هفته بار مراجعه‌ها، مرگ و میر و بستری‌ها کمتر می‌شود.

جان بابایی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: تلاش می‌شود این بیمارستان به عنوان مرکز کمک کننده تا مهرماه امسال و همزمان با آغاز فصل پائیز به بهره‌برداری برسد و تجهیزات مورد نیاز آن نیز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می‌شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود نیازمندی‌های درمانی در بخش وسایل و امکانات در هر استانی در بخش‌های مختلف بتدریج اضافه شود.

جان بابایی گفت: شرکت‌هایی که تجهیزات را تامین می‌کنند وارداتی ندارند و این تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌شود به همین دلیل هر استانی که در شرایط سخت قرار می‌گیرد با بررسی امکانات آن استان و متناسب با ظرفیتی که ایجاد می‌کند تجهیزات در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی در باره تولید واکسن کرونا افزود: تلاش‌هایی در این بخش در دست اجرا است با این وجود تا کشف واکسن این ویروسهمه داروهایی که روی درمان این بیماری موثر است در زمان حاضر در کشور تولید می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقلبی خواندن داروی رمدسیویر در بازار سیاه و ورود سازمان غذا و دارو به این موضوع، گفت:  وزارت بهداشت ماده اولیه رمدسیویر را وارد کرده و می‌توانیم آن را در داخل تولید کنیم که البته هنوز تأثیر این دارو در درمان کرونا در گام پژوهش است.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.