پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نامه هئیت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران به وزیر بهداشت

تاکید بر راهبرد«اولویت حفظ سلامتی و جان مردم و پرسنل درمانی»

تاکید بر راهبرد«اولویت حفظ سلامتی و جان مردم و پرسنل درمانی»
در بخشی از این نامه آمده است:«با عنایت به افزایش مناطق قرمز در کشور و اوج‌گیری مجدد این بیماری، تأکید بر راهبرد «اولویت حفظ سلامتی و جان مردم و پرسنل درمانی» کشور در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور بر سایر امور و صیانت از حقوق مردم و نیز جلوگیری از فرسودگی و آسیب کادر درمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است...»

هئیت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار درنظر گرفتن تهمیداتی برای کاهش انتقال بیماری کووید 19 و درنظر گرفتن شرایط دورکاری و نظارت ویژه بر توزیع اقلام محافظتی و مراکز تجمع مردم شدند. متن نامه را در زیر بخوانید:

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

 

سلام علیکم

            احتراماً ضمن تشکر از مساعی جنابعالی و همکاران خدوم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نیز همه اقشار جامعه فرهیخته پزشکی و پیراپزشکی در مبارزه با بیماری کووید-19، با عنایت به افزایش مناطق قرمز در کشور و اوج‌گیری مجدد این بیماری، تأکید بر راهبرد «اولویت حفظ سلامتی و جان مردم و پرسنل درمانی» کشور در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور بر سایر امور و صیانت از حقوق مردم و نیز جلوگیری از فرسودگی و آسیب کادر درمان ضرورتی اجتناب ناپذیر است. لذا پیشنهادات ذیل جهت استحضار و طرح در جلسات تخصصی ستاد کرونا ایفاد می‌گردد.

1- به منظور حفاظت از پرسنل و کارمندان در بخش‌های دولتی در شهرهایی که وضعیت قرمز اعلام شده است حداقل 30% از پرسنل به صورت گردشی از طریق دورکاری انجام وظیفه نمایند.

2- بازگشایی‌های غیر ضروری در حوزه‌های مختلف تعلیق شده و در حوزه پزشکی نیز اعمال جراحی غیر ضروری به بعد از پیک کرونا موکول گردد.

3- در خصوص سهولت دسترسی آحاد مردم و جامعه پزشکی به ملزومات پیشگیری، اقدامات اداری- اجرایی لازم انجام گرفته و از تولید تا توزیع توسط نهادهای نظارتی رصد شود.

4- نظارت و محدودیت‌های لازم بر اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، اتوبوسرانی و مترو به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

از بذل عنایت جنابعالی سپاسگزارم.

 

هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.