چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

قزوین در آستانه ورود به وضعیت قرمز/ اجتماعات و عدم استفاده از ماسک دلیل افزایش بیماران کرونایی

قزوین در آستانه ورود به وضعیت قرمز/ اجتماعات و عدم استفاده از ماسک دلیل افزایش بیماران کرونایی
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با وجود اینکه استان قزوین جزو استان‌های قرمز نیست، اما آژیر هشدار ابتلا به کرونا در آن به صدا درآمده و متاسفانه در حال حرکت به‌سمت قرمزشدن هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی و دارای علائم حاد تنفسی طی یک هفته گذشته در استان رشد صعودی داشته است، اظهار داشت: متاسفانه افزایش یکباره بیماران کرونایی بستری‌شده سبب پرشدن تخت‌ّهای بیمارستانی ما به‌ویژه در بیمارستان بوعلی قزوین شده و در صورت ادامه این وضعیت مجبوریم بقیه بیماران کرونایی را به بیمارستان صحرایی واقع در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اصلی‌ترین عامل شیوع بیماری کووید-19 در روزهای اخیر را اجتماع‌های مردم و استفاده‌نکردن از ماسک دانست و گفت: متاسفانه رعایت‌نکردن فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در تاکسی‌ها، مسافربرهای شخصی و مراسم عروسی و عزا به‌ویژه در آرامستان‌ها از دلایل عمده افزایش بیماران کرونایی استان قزوین هستند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

نامدار با اشاره به تغییر وضعیت شیوع کرونا از شهر قزوین از زرد به نارنجی اضافه کرد:‌ در حال حاضر تاکستان وضعیت نارنجی، البرز و بوئین‌زهرا زرد و آبیک و آوج سفید هستند. البته این وضعیت بسیار شکننده است و هر لحظه می‌تواند قرمز شود.

وی با تاکید بر لزوم هشیاری مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه داد: برای اینکه با محدودیت‌های جدید روبه‌رو نشویم و اقتصاد و معیشت خانواده دچار مشکل نشود، هم‌استانی‌ها باید حتماً در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند و پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را به دقت رعایت کنند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

 

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.