جمعه، 31 فروردین 1403

آمار بیماران بستری کرونایی در آمل سه رقمی شد

آمار بیماران بستری کرونایی در آمل سه رقمی شد

فرماندار آمل با ابراز نگرانی از سرعت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان ، گفت که به علت فاصله‌گیری مردم از پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان به ۱۰۵ نفر افزایش یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا، سید جعفر رسولی روز شنبه در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان افزود : فاصله گیری مردم از پروتکل های بهداشتی سبب ایجاد پیک جدید و وضعیت قرمز در آمل شده است .

وی گفت : متاسفانه با برداشته شدن محدودیت ها ، یک نوع آرامش کاذب در جامعه از جمله شهرستان آمل به وجود آمد که سبب شد مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و نسبت به دستور العمل های بهداشتی بی تفاوت شوند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

فرماندار آمل با بیان اینکه در زمان پیک شیوع کرونا در این شهرستان ۳۵۰ بیمار مشکوک در بیمارستان ها بستری بودند ، گفت : با بهبود شرایط و ایجاد محدودیت ها در اردیبهشت ماه و خرداد این عدد به ۲۴ بیمار کاهش یافته بود ولی متاسفانه در حال حاضر روند شناسایی و بستری بیماران در شهرستان روند صعودی گرفته و سه رقمی شده است.

رسولی افزود : متاسفانه در روزهای اخیر سیر تصاعدی بیماران بستری از سرعت بیشتری نسبت به پیک قبلی برخوردار است ، افزود : در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری شهرستان از ۵۰ نفر به ۱۰۵ نفر رسیده است که نگران کننده است.

وی با بیان اینکه مردم دیگر به پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند ، گفت : باید فضای شهری به گونه ای شود که مردم متوجه وضعیت قرمز و فوق العاده شوند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

 رسولی تاکید کرد : از امروز  در بخش های مختلف شهر با کمک ماشین های راهداری و هلال احمر وضعیت قرمز اعلام شود تا مردم از این وضعیت آگاه شوند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند .

فرماندار شهرستان آمل با بیان اینکه نظارت  در سطح شهر تشدید خواهد شد ، گفت : یک اکیپ ویژه نظارتی تشکیل خواهد شد تا از اماکن عمومی ، تالارها، فروشگاه های شهر بازدید شود و با متخلفین نیز برخورد خواهد شد .

وی همچنین از شهرداری خواست تا همانند قبل ضدعفونی کردن معابر شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

آمل به همراه بهشهر دو شهرستان استان مازندران هستند که در وضعیت  قرمز کرونایی قرار دارند. همچنین وضعیت سه شهرستان مازندران هم به خط قرمز نزدیک شده است. مازندران ۲۲ شهرستان دارد. نزدیکی مناطق شهری و روستایی مازندران به یکدیگر سبب می شود تا بیماری کرونا با سرعت بیشتری از سایر نقاط کشور در این استان شیوع یابد.

بیماری کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به مازندران آمد و در کمتر از ۱۰ روز به تمامی شهرستان های استان انتقال یافت.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.