جمعه، 10 فروردین 1403

کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی عامل مهم شیوع مجدد کرونا است

 کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی عامل مهم شیوع مجدد کرونا است

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: شهرهایی در کشور وجود دارد که به علت رعایت‌نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و استفاده‌نکردن از ماسک، با یک افزایش شدید بیماری مواجه و وضعیت آنها قرمز شده است.

 

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ ایرج حریرچی در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم، اظهار داشت: کم‌توجهی مردم به فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین عوامل شیوع موج جدید کرونا در کشور است.

وی با بیان اینکه برخی شهرها با روند کاهش بستری بیماران روبرو بودند ولی دوباره با خیز بیماری مواجه شدند، افزود: به مردم تذکر می‌دهیم که فاصله‌گذاری را رعایت کنند تا زمینه کنترل بهتر وضعیت فراهم شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به وضعیت میاندوآب در مبارزه با بیماری کرونا اضافه کرد:در این شهرستان اقدامات مناسبی در زمینه جلوگیری از شیوع غیرعادی و پیک بیماری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام گرفته که این روند باید ادامه پیدا کند.

حریرچی بیان کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و تحصصی درمانی در این شهرستان کامل بوده و برای رفع برخی نواقص نیز تلاش خواهد شد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک سفر ۲ روزه به استان آذربایجان‌غربی ضمن حضور در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای این استان از بیمارستان شهرهای خوی، میاندوآب و بوکان نیز بازید کرد.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های با وضعیت قرمز در کشور است؛ ۱۱ شهرستان از ۱۷ شهرستان این استان در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به‌طور کامل در دستور کار قرار دهند. میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.