ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

در دیدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با رئیس کل نظام پزشکی مطرح شد:

نگرانی جامعه پزشکی از کاهش محدودیت ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم

 نگرانی جامعه پزشکی از کاهش محدودیت ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم
رئیس کل نظام پزشکی ضمن اشاره به سیر صعودی افزایش مبتلایان به بیماری کووید 19 در کلانشهر تهران گفت: یکی از نگرانی های مهم جامعه پزشکی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و کم رنگ شدن برنامه ریزی های حاکمیتی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ در دیدار دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی که امروز مورخ 4 تیرماه انجام شد؛ در ابتدا دکتر علامه آمار آخرین بستری های کووید 19 را در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه اعلام و بیان کرد: متاسفانه از هفته گذشته با آن که بسیاری از بخش های کرونای بیمارستان های تحت پوشش در حال تعطیلی بود ؛اما ناگهان افزایش میزان بستری در این بخش ها رخ داد ؛که بدنبال آن شاهد بالا رفتن آمار مرگ و میر وهمچنین آسیب و خستگی پرسنل خدمات بهداشتی ودرمانی بودیم.

دکتر ظفر قندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز پس از استماع گزارش معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص افزایش آمار مبتلایان به کووید 19 اظهار کرد: یکی از نگرانی های جامعه پزشکی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ؛ کم رنگ شدن برنامه ریزی های حاکمیتی و کاهش محدودیت هاست و نامه ای که اخیرا با امضای بنده و دکتر فاضل و دکتر معین به ریاست جمهوری نوشته شد ؛ ابراز نگرانی از سیر صعودی بیماری کووید 19 بود که متاسفانه اکنون شاهد این معضل هستیم.

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از طراحی شبکه اجتماعی آموزشی و مشورتی جامعه پزشکی خبر داد و گفت: با کمک تنی چند از متخصصان فناوری اطلاعات این شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه پزشکی طراحی شده که ارتباط بین متخصصین رشته های مختلف را پس از تایید هویت آنان برقرار می کند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

وی افزود :  ایده  طراحی شبکه اجتماعی فوق الذکر از آنجا شکل گرفت که دانشجویان وقتی به طرح می روند نیازمند مشورت با اساتید رشته های دیگر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران خود هستند ؛ لذا وجود چنین شبکه ای که کلیه امکانات ارسال ویدئو ، صدا و چت را دارد بیش از پیش احساس می شد.

علامه ادامه داد : اساتید و دانشجویان پس از تایید هویت می توانند وارد این شبکه شوند که از نظر مالی هیچ هزینه ای برای آنان نداشته و به راحتی می توانند علاوه بر بارگذاری اطلاعات و آپلودکلیپ های آموزشی امکان بهره مندی از اطلاعات تاپ یوزرهای پزشکی  را در رشته های مختلف داشته با شند ؛ این شبکه اجتماعی قابلیت طرح پرسش و پاسخ و تگ کردن را دارد  .

وی خاطرنشان کرد : این شبکه اجتماعی رایگان بوده و سیستمی که بخواهد آن را اجرایی کند ؛  مشکلی نخواهد داشت و اگر نظام پزشکی این قابلیت را دارد تا  از این اپلیکیشن به منظور بهره مندی اساتید و دانشجویان رشته های مختلف استفاده کند؛ یک امر برد برد خواهد بود ضمن آن که این شبکه  قابلیت انعطاف داشته و اگر نیازمند تغییراتی باشد ؛ با حضور متخصصان و برنامه نویسان آن جلسه ای را با سازمان نظام پزشکی برگزار خواهیم کرد.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز پس از بررسی و بحث در خصوص این شبکه اجتماعی مقررنمود ؛جلسه ای مجزا با حضور معاون آموزشی ؛ معاون فنی و نظارت ؛ مدیر فناوری اطلاعات و مدیر کل روابط عمومی سازمان نظم پزشکی برگزار شده و بررسی های مفصل برای استفاده از این شبکه اجتماعی صورت گیرد.

انتهای پیام

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

جواد سلطانمحمدی چهارشنبه, 04 تیر,1399 22:18
در یک مطالعه اماری که در lancetمنتشر شده covid19 در نیمکره شمالی وsarsدر نیم کره جنوبی باهم مقایسه شده که کرونا در حال پیشی گرفتن است.