شنبه، 1 اردیبهشت 1403

فهرست جدید کالاهای آسیب‌رسان به سلامت اعلام شد

فهرست جدید کالاهای آسیب‌رسان به سلامت اعلام شد


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست جدید کالاهای آسیب‌رسان به سلامت را که تبلیغ آنها بر اساس قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور ممنوع است، اعلام کرد.

 

به گزارش وزارت بهداشت، به استناد  قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و بر اساس ماده ۷ بند «ج» این قانون، هرگونه تبلیغات خدمات و کالاهای آسیب رسان به سلامت موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

همچنین بر اساس ماده الحاقی ۴۸، هرگونه تولید و واردات و عرضه کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف، مشمول عوارض خاص تحت عنوان عوارض سلامت است. فهرست خدمات و اقدامات و کالاهای آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض (حداکثر ده درصد ارزش کالا) برای این کالاها در ابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسؤولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تعیین و ابلاغ می‌شود.

بر اساس این گزارش، صد درصد مبالغ وصولی پس از واریز به خزانه و مبادله موافقتنامه به‌ صورت درآمد- هزینه در اختیار دستگاه‌های اجرایی مربوطه قرار می‌گیرد.

استانداردهای ملی و مصادیق فهرست نهایی کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت به جهت منع تبلیغات در سال ۹۹ به شرح تصویر زیر است:

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.