جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد:

کمبود تخت بیمارستانی در شهرستان های تهران

کمبود تخت بیمارستانی در شهرستان های تهران


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، خواستار حمایت بیش از پیش خیرین سلامت در تامین نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان های استان تهران شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از مهر، جلیل کوهپایه زاده، در نشستی با حضور جمعی از خیرین سلامت، اظهار کرد: پنج میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت در استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارند و از این نظر بعد از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رتبه دوم در استان تهران را داریم.

وی با بیان اینکه پنج شهرستان بهارستان، شهریار، ملارد، رباط کریم و قدس در حوزه این دانشگاه قرار دارند، افزود: در حال حاضر هیچ تخت بیمارستانی در ملارد و شهر قدس وجود ندارد.

کوهپایه زاده گفت: پیرو گفتگوهای قبلی با مسئولان مجمع خیرین سلامت، بنا داریم اولویت های دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه توسعه فضای بهداشتی و درمانی و همچنین تجهیزات و اقلام مصرفی پزشکی به اطلاع خیرین رسانده شود.

وی افزود: امیدوارم با همراهی مجمع خیرین بتوانیم وظیفه خود را در تحقق نیت ارزشمند خیرین به خوبی انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با اشاره مشکل عدیده در خوابگاه های دانشجویی، گفت: واقعیت این است که ساختمان خوابگاه ها با وجود بازسازی های انجام شده از استانداردهای لازم برای یک خوابگاه دانشجویی، دور هستند و عموما با تغییر کاربری به خوابگاه تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: در مجموع سیزده خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد که ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها فرسوده اند.

در ادامه این نشست، معین خیاط مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی گزارشی از وضعیت سی پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران شامل ساخت بیمارستان، پایگاه ها و مراکز بهداشت، کلینیک های ویژه، بخش اورژانس و...، ارائه داد.

به گفته وی، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سوختگی تهران، بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار، بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهدای هفتم تیر شهرری، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی روانپزشکی ایران و بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در محوطه بیمارستان فیروزآبادی به عنوان پنج پروژه عمرانی مهم دانشگاه علوم پزشکی ایران به ترتیب ۶۰، ۸۰، ۱۵، ۳۴ و ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و برای اتمام آنها در سال ۱۴۰۰ نیاز به تامین منابع مالی است.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

همایی مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز، گفت: هزینه تهیه اقلام حفاظت فردی مرتبط با کرونا روزانه حدود ۲۰۰میلیون تومان برآورد می شود که این اقلام شامل ماسک، البسه، دستکش و محلول ضدعفونی هستند.

وی افزود: تجهیز بیمارستان های فیروزآبادی در شهرری، سردار سلیمانی در شهر قدس، گل نرگس در ملارد و امام خمینی در شهریار در اولویت برنامه های دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد.

همایی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای توسعه مراکز درمانی فعال در سال ۱۳۹۹ پیش بینی شده، خاطر نشان کرد: حدود نیمی از این بودجه برای افزایش ۱۰۰ تخت ICU به دلیل کرونا در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست، سید رضا محسن زاده نماینده مجمع خیرین سلامت، خاطر نشان کرد: ما در مجمع خیرین سلامت با توان مضاعف و بیشتر از قبل در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه تکمیل شدن این تعداد پروژه عمرانی و تهیه این حجم تجهیزات، نیازمند توجه و حمایت بیشتری از سوی خیرین دارد، افزود: سعی می کنیم نیازها را به درستی منتقل کنیم تا مثل همیشه از همراهی خیرین برخوردار شویم.

بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز ضمن تشکر از مجمع خیرین سلامت، اظهار کرد: برخی پروژه ها در حوزه بهداشت در مقایسه با پروژه های درمانی خیلی پرهزینه نیستند اما توجه به آنها می تواند هزینه درمان را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه توجه به کلینیک های رفتاری می تواند کمک بزرگی به افراد آسیب دیده به ویژه زنان بکند، افزود: خرید یک آپارتمان ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر مربعی با حمایت خیرین می تواند بسیاری از مشکلاتی که به واسطه استیجاری بودن مرکز خورشید ایجاد کرده، برطرف کند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه های بیمارستانی در شهرستان های تهران، گفت: راه اندازی بیمارستان های شهرقدس، شهریار و ملارد، خدمت بزرگی به مردم این مناطق است که در حال حاضر مجبورند برای دریافت برخی خدمات درمانی به تهران بیایند.

وی تاکید کرد: با توجه به نوسانات ارزی باید برای خرید تجهیزات مورد نیاز و اولویت دار، سریع اقدام شود.

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.