پنجشنبه، 9 فروردین 1403

به نقل از ایرنا

چرا کووید ۱۹ در برخی مبتلایان بدون علامت است؟

چرا کووید ۱۹ در برخی مبتلایان بدون علامت است؟
مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که پس از ابتلا به کووید ۱۹ علایم شدیدی ندارند، در مقایسه با افرادی که عوارض شدیدی نشان می‌دهند، ایمنی بسیار کمتری در مقابل ویروس کرونا دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، به گزارش روز جمعه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، اکثر مبتلایان علایم متوسطی نشان می‌دهند و برخی نیز هیچ علایمی ندارند.
محققان چینی دو گروه از بیماران را مورد بررسی قرار دادند. این دو گروه شامل ۳۷ بیمار با علایمی مانند تب، سرفه و مشکلات تنفسی و ۳۷ بیمار بدون هیچ علامت اولیه و ثانویه بودند.

محققان نمونه خون این دو گروه را که هر دو در دوران نقاهت به سر می‌بردند،‌ مقایسه کردند و دریافتند ۶۲.۲ درصد از بیماران بدون علامت، حاوی آنتی‌بادی‌های کوتاه مدت هستند، در حالیکه این آمار در بیمارانی که علایم داشتند، ۷۸.۴ درصد است.

پس از گذشت هشت هفته از دوران نقاهت، میزان آنتی‌بادی‌های ۸۱.۱ درصد از بیماران بدون علامت از بین رفت، در حالیکه این آمار در بیمارانی که علامت داشتند حدود ۶۲.۲ درصد بود.

 

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید


در ادامه مشاهده شد که در  بیماران بدون علامت در مقلایسه با افرادی که علایم داشتند، سطح ۱۸ پروتئین ضد التهابی کمتر است و به همین دلیل پاسخ ایمنی ضعیف‌تری دارند.
نتایج این مطالعه اهمیت فوق‌العاده‌ای در زمینه بررسی مداخلات بهداشت عمومی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و جداسازی گروه‌های پرخطر و کم‌خطر دارد.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.