جمعه، 31 فروردین 1403

شرایط برگزاری آزمون‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد

 شرایط برگزاری آزمون‌های مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت الزامات برگزاری آزمون مجازی برای دانشجویان پزشکی را به دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، علی‌اکبر حق‌دوست، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درباره برنامه ریزی برای تداوم آموزش مجازی در دوران کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شاهد اتفاقاتی در ترم جاری تحصیلی خارج از انتظار و روال معمول هستیم. شرایط اولیه برای برگزاری امتحانات در روند آموزشی و ارائه دروس برای سیستم های ذی ربط مشکلاتی ایجاد کرده است.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی  افزود: وضعیت فعلی جامعه در رویارویی با بیماری کرونا نسبت به قبل متفاوت است و شرایط حاد و خطرناک ماه‌های اول را ندارد. ترم دانشگاهی فعلی رو به پایان است و با همت، تلاش مسئولان ذی‌ربط تعداد مبتلایان به این بیماری، همچنین تعداد مرگ و میر‌ها نسبت به قبل کمتر شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم؛ چون در غیر این صورت سیستم کشور بهم خواهد ریخت.

 

براین اساس معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت طی نامه‌ای الزامات برگزاری آزمون مجازی برای دانشجویان پزشکی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور را ابلاغ کرد.


شرایط و ضوابط آزمون مجازی برای دانشجویان پزشکی

- دانشجویان می‌توانند بعضی یا تمامی دروس این ترم خود را حذف یا ناتمام اعلام و ارزشیابی و امتحانات خود را در ترم آینده داشته باشند. (در صورت حذف ترم جزو سنوات محسوب نمی‌شود).

- توصیه می‌شود مدرسان در صورت امکان از شیوه‌های متعدد مصاحبه، امتحانان شفاهی حضوری و غیرحضوری امتحانات تشریحی و کوئیز‌های متعدد در کنار امتحانات رایج پایان ترم استفاده کنند.

- در صورت فراهم بودن برگزاری امتحانات حضوری، تلاش شود فاصله بین کلاس‌های درس و امتحانات به حداقل برسد تا دانشجویان با دشواری کمتری بتوانند با سرعت امتحانات خود را به انجام برسانند و محیط دانشگاه را ترک کنند. در این صورت به دلیل فشردگی امتحانات تلاش می‌شود درجه دشواری امتحانات متناسب با شرایط تنظیم و در صورت نیاز جزیی از نمرات در قالب گزارشات و امتحانات تشریحی دیده شود که دانشجویان پس از ترک محیط دانشگاه بتوانند انجام و پاسخ خود را از طریق فضا مجازی به مدرس مربوطه ارسال کنند.

- در برگزاری امتحانات مجازی حداکثر تدابیر لازم اندیشیده تا کیفیت ارزشیابی حفظ شود. به عبارتی امتحان مجازی نباید به شکلی سهل دیده شود که دانشجویان دغدغه لازم برای مطالعه موثر جهت آمادگی امتحان را از دست بدهند.

- لازم است اختیارات لازم به مدرسان داده شود که در صورت عدم اطمینان از فراگیری کافی دانشجویان، درس را ناتمام اعلام و در ترم بعد با انجام آزمون‌های تکمیلی نمره نهایی دانشجویان محاسبه و در کارنامه درج شود.

- در صورتی که شرایط و امکانات دانشگاه اجازه می‌دهد تدابیر لازم اندیشیده شود که شناسایی هویت دانشجو در هنگام انجام آزمون محرز شود و زمینه بروز تخلفات امتحانی به حداقل برسد.

سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

براین اساس جهش قابل ملاحظه نمرات دانشجویان در ترم جاری در مقایسه با سوابق گذشته می‌تواند علامتی از آسیب در شیوه برگزاری آزمون الکترونیک باشد؛ بنابراین با توجه به تجربیات ذی قیمتی که در ترم جاری به دلیل شرایط کرونا در حوزه آموزش مجازی کسب شده است، توصیه می‌شود، آزمون‌های مجازی صرفا در قالب سوالات بسته به عنوان تنها گزینه ارزشیابی پایان ترم دیده نشود.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.