ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

اولین جلسه کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان تهران برگزار شد

اولین جلسه کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان تهران برگزار شد

آیین افتتاحیه و اولین جلسه کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان تهران به ریاست دکتر ظفرقندی (رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان تهران) و با حضور اکثریت اعضای کمیسیون و نیز مدعوین جلسه افتتاحیه، برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ در ابتدای افتتاحیه اولین جلسه کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان تهران ؛دکتر ظفرقندی ضمن ابراز خشنودی از تشکیل این کمیسیون، هدف اصلی آن را صیانت از جامعه پزشکی به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی  دانست و گفت : در حقیقت، تشکیل کمیسیون اخلاق پزشکی استان ها، ورود به مرحله اجرایی سازی «راهنماي عمومي اخلاق حرفه‌اي شاغلین حرَف پزشکی و وابسته‌ي سازمان نظام پزشکي جمهوري اسلامي ايران» است و تشکیل این کمیسیون در استان تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی  همچنین کمیسیون اخلاق پزشکی استان ها را مرجعی برای رسیدگی به شکایات مطروحه در حوزه انتظامی سازمان نظام پزشکی با موضوعات اخلاقی و رفتارهای خلاف شئون پزشکی عنوان نمود.

در ادامه دکتر فتاحی، معاون انتظامی نظام پزشکی تهران بزرگ در سخنانی، ضمن تبریک به مناسبت تشکیل این کمیسیون، آن را به عنوان یک کمیسیون مهم و بازوی کارشناسی هیات های بدوی و تجدید نظر انتظامی در رسیدگی به پرونده های حاوی موضوعات اخلاق حرفه ای قلمداد نمود.

گفتنی است در ادامه جلسه دکتر بیرودیان، دبیر کمیسیون کارشناسی اخلاق پزشکی استان تهران، ضمن ارائه گزارشی از سیر تاریخی تصویب "راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی"، روند اجرایی و نحوه تشکیل این کمیسیون را تشریح و به معرفی اعضای حقیقی و حقوقی آن پرداخت.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

لازم به ذکر است اعضای حاضر در جلسه دیدگاه های خود را در خصوص اهمیت این کمیسیون، نحوه طرح و رسیدگی به مسایل اخلاق حرفه ای در این کمیسیون ابراز نمودند.

یاد آور می شود : در پایان جلسه مقرر شد؛ این کمیسیون در جلسه آتی ضمن بررسی و تصویب آیین نامه داخلی، روند بررسی پرونده های مطروحه را که از سوی معاونت انتظامی تهران بزرگ به دبیرخانه کمیسیون ارسال گردیده ؛آغاز نماید.

لازم به ذکر است :کمیسیون های کارشناسی اخلاق پزشکی استان ها بر اساس: «راهنماي عمومي اخلاق حرفه‌اي شاغلین حرَف پزشکی و وابسته‌ي سازمان نظام پزشکي جمهوري اسلامي ايران» و در جهت اجرای هر چه بهتر و دقیقتر مفاد این راهنما تشکیل می شوند و مرجع رسیدگی به پرونده های ارجاع شده از سوی هیات های بدوی و تجدید نظر انتظامی هستند.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.