پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

به نقل از روزنامه اطلاعات

آغاز به کار مهدکودک ها از شنبه با ظرفیت محدود

آغاز به کار مهدکودک ها از شنبه با ظرفیت محدود
در مناطق قرمز، پذیرش کودکان زیر دو سال و دو تا چهارسال با یک سوم ظرفیت انجام می شود و پذیرش کودکان پنج و شش سال بر اساس نصف ظرفیت مهد کودک، با اولویت مادران شاغل انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، سازمان بهزیستی کشور ضمن اینکه از آغاز به کار مهدهای کودک از روز شنبه ۲۴ خرداد خبر داد، پروتکل بازگشایی مهدها را برای اجرا به مدیران بهزیستی ابلاغ کرد. به گزارش تسنیم، سازمان بهزیستی کشور ضمن تأکید بر رعایت ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت اعلام کرد که مهدها علاوه بر رعایت این ضوابط، موظف به رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی سازمان بهزیستی هستند.بر این اساس، در مناطق سفید مهد کودک ها باید ظرفیت نگهداری از کودکان زیر دو سال و دو تا چهارسال را به نصف تقلیل دهند اما محدودیتی برای نگهداری از کودکان پنج و شش سال وجود ندارد.در مناطق زرد، ظرفیت نگهداری از کودکان زیر دو سال، دو تا چهارسال و پنج و شش سال باید به نصف کاهش یابد و درباره کودکان پنج و شش ساله، اولویت پذیرش با کودکانی است که مادر شاغل دارند.

در مناطق قرمز، پذیرش کودکان زیر دو سال و دو تا چهارسال با یک سوم ظرفیت انجام می شود و پذیرش کودکان پنج و شش سال بر اساس نصف ظرفیت مهد کودک، با اولویت مادران شاغل انجام خواهد شد.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

همچنین مطابق با ابلاغیه سازمان بهزیستی، میزان شهریه ثابت خرداد ماه امسال ۲۵ درصد شهریه ماهیانه مهدکودک است (یک هفته از ۴هفته) و تا ابلاغ شهریه جدید سال۹۹، مهدهای کودک نباید افزایش شهریه داشته باشند و شهریه دریافتی، به صورت علی الحساب دریافت می شود.

سازمان بهزیستی کشور همچنین در پروتکل ابلاغی خود، مهدکودک ها را به رعایت موارد زیر موظف کرده است:

۱- ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و تمام مکان‌ها چون دستشویی و… قبل از بازگشایی و در پایان هر روز٫

۲- استفاده نکردن از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و…

۳- تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا است.

۴- حضور پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه.

۵- تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده جهت استفاده پرسنل.

۶-نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی.

۷- به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص .

۸- خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی.

۹- تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن.

۱۰- ممنوعیت حضور اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک.

۱۱- آموزش اولیاء برای اجرای پروتکل بهداشتی واعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیاو معطلی نشود.

۱۲- اخذ تعهد از اولیاء مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا(و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه) والدین باید نسبت به اطلاع‌رسانی بیماری کودکانشان به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای همکاری لازم را مبذول کنند.

منبع: روزنامه اطلاعات

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.