پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دکتر ظفرقندی:

درتعیین تعرفه باید به قانون نظام پزشکی بازگردیم / کاهش 40 درصدی درآمد مراکز درمانی بر اثر بحران کرونا

درتعیین تعرفه باید به قانون نظام پزشکی بازگردیم / کاهش 40 درصدی درآمد مراکز درمانی  بر اثر بحران کرونا
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در سی و هفتمین جلسه شورای عالی با اشاره به این مهم که در تعیین تعرفه ها باید به قانون نظام پزشکی بازگردیم ؛ گفت: کاهش کیفیت خدمات؛ تعطیلی و بیکاری و عدم انضباط مالی سه عارضه مهم ناشی ازافزایش فاصله تعرفه ابلاغی دولت با تعرفه واقعی و عدم تعیین تعرفه های پزشکی بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی  در سی و هفتمین جلسه  این شورا که امروز (99/3/22) به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد؛ با تاکید بر این که کاهش کیفیت خدمات؛ تعطیلی و بیکاری و هرج و مرج و عدم انضباط مالی سه عارضه مهم ناشی از تعرفه های نامتناسب و غیرواقعی است؛ اظهار کرد: در جلسه با معاون اول رئیس جمهور نیز به این موارد اشاره شد که با توجه به دلائل و مبانی اعلام شده مورد تایید  و پذیرش ایشان نیز قرار گرفت.

وی افزود: موضوعات صنف باید در بین تمام نظام پزشکی ها و جامعه پزشکی به یک همزبانی برسد ضمن این که بحث اصلی جامعه پزشکی سه عارضه فوق الذکر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی با بیان این که وضع نامتناسب تعرفه ها سبب تعطیلی روزانه سه مطب در بخش خصوصی شده است؛ ادامه داد: باید به اصل کلی در حوزه بهداشت و درمان یعنی حق تعیین تعرفه بخش خصوصی توسط سازمان نظام پزشکی بازگردیم که در جلسه با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز این موضوع مورد تایید ایشان بود و تاکید بر پیگیری قانونی آن شد.

ظفرقندی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرات بیماری کووید 19 بر مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: شاهد کاهش 40 درصدی درآمد مراکز درمانی بر اثر بحران کرونا هستیم و حتی معاون اول رئیس جمهوری نیز از این که مطب ها مشمول تسهیلات و تخفیف های مالیاتی نشده اند؛ اظهار تعجب نموده و خواستار انجام مکاتبه در این زمینه برای اصلاح این موضوع شدند.

سازمان نظام پزشکی در اینستاگرام دنبال کنید

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در جلسات مختلف همواره این موضوع که مطب ها باید مشمول تسهیلات فوق الذکر شوند ؛ مورد توجه ما قرار داشته است؛ تصریح کرد: از دیگر مباحث مورد بحث با توجه به کاهش هزینه های درمانی بیمه ها در بحران کرونا؛ افزایش سهم بیمه ها و به تبع آن کاهش پرداخت از جیب مردم است .

وی خاطرنشان کرد: با مسئولین سازمان امور مالیاتی نیز به توافق رسیده ایم تا موضوع ماده 100 را در قانون محاسبه مالیات بر درآمد پزشکان؛  لحاظ نموده و نتایج را طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهیم نمود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.