جمعه، 10 فروردین 1403

ارز دولتی باید برای تهیه داروهای اساسی هزینه شود

ارز دولتی باید برای تهیه داروهای اساسی هزینه شود
نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم گفت: وارد کردن بسیاری از مکمل‌های دارویی خارجی و لوکس بی‌مورد بوده و ارز دولتی باید برای تهیه داروهای اساسی هزینه شود.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت ؛  همایون سامیح نجف آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم ، در رابطه با انتشار خبری مبنی بر حذف ارز 4200 تومانی برخی اقلام دارویی، گفت: ما تجربه اختصاص دلار 4200 تومانی را به دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف داریم که چندان بازده مناسبی نداشته است، در زمینه دارو هم باعث ایجاد مشکلات مالی برای داروخانه ها و شرکت‌های توزیع دارو می‌گردد.

واردات مکمل‌های دارویی لوکس بی‌مورد است

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم، با اشاره به حذف ارز دولتی از داروهای غیر اساسی، تصریح کرد: معتقدم وارد کردن بسیاری از مکمل‌های دارویی خارجی و لوکس بی‌مورد بوده و ارز دولتی باید برای تهیه داروهای اساسی هزینه شود. در شرایطی که کمبود انسولین و داروهای هرمونی موثر سرطان در کشور کاملا محسوس است چه الزامی دارد که ارز دولتی برای واردات داروهای غیر اساسی هزینه شود که ترکیبات مشابه آن در داخل ایران ساخته می‌شود.

حذف ارز دولتی دارو غیراساسی موجب کاهش گردش مالی داروخانه‌‎های مناطق کم برخوردار می‌شود

وی در رابطه با تاثیر حذف ارز دولتی دارو غیراساسی در گردش مالی داروخانه ها، گفت: حذف ارز دولتی از داروهای غیراساسی و مکمل‌های لوکس در داروخانه‌‎های مناطق کم برخوردار به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم موجب کاهش فروش و گردش مالی می‌شود اما در داروخانه‌های بالای‌شهر و مناطق مرفه‌نشین، گردش مالی و درآمد بهتری را شاهد خواهیم بود.

پزشکان را نمی‌توان ملزم به تجویز داروهای داخلی کرد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بسیاری از داروهای وارداتی غیر اساسی در داخل کشور برای نیاز جامعه تولید می‌شود اما پزشکان تمایل بیشتری برای تجویز داروهای خارجی دارند، تصریح کرد: مردم هم به دلیل بسته‌بندی و ظاهر شیک‌تر داروهای خارجی، به خرید این داروها  بیشتر تمایل نشان می‌دهند.  این در حالی است که نمی‌توانیم پزشکان را ملزم به تجویز داروهای داخلی کنیم چرا که پزشک کاملا مختار است داروهای رسمی و مورد تایید وزارت بهداشت را بر اساس صلاحدید خودش تجویز کند./

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.