جمعه، 10 فروردین 1403

سفیر چین در روسیه:

نمی‌توان گفت منشاء اولیه ویروس کرونا چین بوده است

نمی‌توان گفت منشاء اولیه ویروس کرونا چین بوده است
سفیر چین در روسیه اعلام کرد: نمی‌توان گفت که منشاء اولیه ویروس کووید-۱۹ چین بوده ؛ اما زودتر از همه آن را شناسایی کرده و تدابیر لازم برای مقابله با آن را بکار گرفتیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ «ژانگ هان هیو» روز چهارشنبه در نشست خبری در خبرگزاری ریانووستی در مسکو گفت: واقعا کرونا در چین شیوع گسترده یافت اما ما نمی‌توانیم بگوییم که منشاء اولیه کرونا چین بوده است. ما زودتر از همه آن را شناسایی کرده و تدابیر لازم را برای مقابله با آن بکار گرفتیم.

دانشمندان آمریکایی با مطالعه تصاویر ماهواره ای از بیمارستانی در چین مدعی شده‌اند که ویروس کرونا تابستان سال ۲۰۱۹ انتشار یافته است.

بر اساس ادعای این دانشمندان از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و دانشگاه  بوستون و بیمارستان کودکان بوستون، تعداد زیاد خودروهای پارک شده در پارکینگ بیمارستان شهر ووهان در تابستان سال ۲۰۱۹ نشانه‌ای از شیوع کرونا در آن زمان است.

دولت چین روز ۳۱ ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ سازمان بهداشت جهانی را از شیوع گسترده بیماری ناشناخته در شهر ووهان مطلع کرد.

سفیر چین در روسیه در ادامه سخنان خود در نشست خبری خاطرنشان کرد که چین همه اطلاعات در مورد شیوع کرونا را به سازمان بهداشت جهانی ارائه کرد.

وی همچنین گفت که آمریکا بموقع به انتشار ویروس کووید-۱۹ در کشور خود واکنش نشان نداده و سرگرم رقابت‌های انتخاباتی بودند.

ژانگ هان هیو خاطرنشان کرد: زمانی که بیماری کرونا در آمریکا شیوع کرد، مقامهای این کشور تدابیر لازم برای کنترل آن و مقابله موثر با این بیماری بکار نگرفتند.

وی گفت: پس از آنکه در آمریکا ازاقدامات ناکافی دولت این کشور در عرصه مقابله با کرونا انتقاد و ابراز نارضایتی شد، واشنگتن پکن را در این عرصه متهم کرد.

سفیر چین گفت که طرف چینی این اتهامات را رد می‌کند و تاکید دارد که همواره شفاف رفتار کرده است.  

وی همچنین از قطع حمایت‌های مالی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد.

تاکنون در آمریکا تست کرونای بیش از یک میلیون و ۹۶۰ هزار نفر مثبت بوده است و افزون بر ۱۱۲ هزار نفر جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده اند.

سفیر چین این را نیز گفت که کرونا روابط اقتصادی روسیه و چین را متوقف نکرده است. 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.