جمعه، 10 فروردین 1403

کارشناس WHO اظهارات خود درباره ناقلان خاموش کرونا را اصلاح کرد

کارشناس WHO اظهارات خود درباره ناقلان خاموش کرونا را اصلاح کرد

کارشناس سازمان جهانی بهداشت (WHO) توضیحاتی را در مورد اظهارات اخیر خود مبنی بر "ضعیف بودن احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ از طریق ناقلان خاموش" ارائه کرد.

«ماریا ون کرخوف» همه‌گیر شناس بیماری‌های عفونی و از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: احتمال انتقال بیماری کووید-۱۹ از طریق ناقلان خاموش این بیماری که علائمی در آنان مشاهده نمی‌شود بسیار نادر است.

این درحالیست که این کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه‌شنبه) توضیحاتی را در مورد اظهارات خود ارائه کرد و گفت: گزارش رسانه‌ها در مورد نادر بودن احتمال انتقال کروناویروس از طریق ناقلان خاموش بیماری کووید-۱۹ برداشت اشتباه بوده است.

وی افزود: اظهارات مطرح شده در مورد ضعیف بودن احتمال انتقال بیماری از طریق ناقلان خاموش بر اساس دو یا سه مطالعه بوده که ممکن است با دقت کافی انجام نشده باشد.

او تاکید کرده که تنها در پاسخ به یک سوال به این نکته اشاره کرده و این یافته ارتباطی با خط مشی سازمان جهانی بهداشت یا چیزی شبیه به آن ندارد.

اظهارات این کارشناس سازمان جهانی بهداشت با انتقاد گسترده‌ای از طرف کارشناسان سلامت عمومی همراه بود.

تحقیقاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد از افراد آلوده به کروناویروس جدید از ناقلان خاموش به حساب می‌آیند و به این مفهوم است که احتمال دارد هیچ یک از علائم بیماری از قبیل سرفه، تب و مشکلات تنفسی در آنان بروز پیدا نکند اما عامل انتقال بیماری هستند.

اگرچه ناقلان خاموش بیماری کووید-۱۹ نوع خفیف‌تر بیماری را تجربه می‌کنند اما امکان انتقال بیماری ناشی از کروناویروس به دیگران تا مدت هشت روز وجود دارد. این درحالیست که احتمال انتقال بیماری از طرف افرادی با علائم بیماری تا مدت ۱۹ روز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نتیجه مطالعه‌ای که ماه آوریل در مجله نیچر منتشر شد، نشان می‌دهد: افراد آلوده به کروناویروس حدود دو روز پیش از بروز علائم ناقل بیماری هستند و حدود ۴۴ درصد از موارد جدید ابتلا در نتیجه انتقال بیماری از طرف ناقلان خاموش است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.