پنجشنبه، 30 فروردین 1403

"۸۰ درصد قربانیان کرونا" شهروندان کشورهای توسعه‌یافته غربی هستند

 "۸۰ درصد قربانیان کرونا" شهروندان کشورهای توسعه‌یافته غربی هستند

مقایسه عملکرد کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته در مبارزه با کرونا حکایت از موفقیت کشورهای در حال توسعه دارد؛ "چهارپنجم قربانیان کرونا" شهروندان کشورهای غربی هستند!کشورهای بی‌ادعایی مثل ویتنام و مغولستان بسیار بهتر از آمریکا و اروپا عمل کرده‌اند.

سایت «هاف پست» در گزارشی به مقایسه عملکرد کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته پرداخت؛ تاکنون چهار پنجم از قربانیان کرونا، شهروندان کشورهای توسعه یافته غربی بوده‌اند.

با اینکه کشورهای آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا تنها 7.5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما بر اساس آمارهای رسمی، دو‌سوم از جان باختگان کرونا شهروند این کشورها بوده‌اند!

بانک جهانی نیز ماه گذشته گزارش داد با اینکه کشورهای در حال توسعه 85 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند تنها 21 درصد از بیماران کرونایی در این کشورها جان سپرده‌اند؛ کشورهای غرب آفریقا که در مجموع جمعیت‌شان از آمریکا بیشتر است، تاکنون روی هم رفته تنها 654 قربانی کرونا را ثبت کرده‌اند این در حالی است که کشورهای غربی روزانه این تعداد کشته می‌دهند.

کشورهای بی‌ادعایی مثل ویتنام، مغولستان و اسلوونی در زمینه مبارزه با کرونا بسیار بهتر از کشورهای مدعی اروپایی و آمریکا عمل کرده‌اند.

کشورهای در حال توسعه بسیار زودتر از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که تلفات زیادی داده‌اند مرزهای خود را با همسایگان بستند، قرنطینه خانگی را جدی گرفتند و مبارزه خود را با کرونا آغاز کردند.

آمارها نیز کاملا حاکی از موفقیت کشورهای در حال توسعه در مدیریت بحران کرونا است؛ همان کشورهایی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدام در اظهارات خود به آنها توهین می‌کرد.

تاکنون بیش از 7 میلیون و 344 هزار نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 414 هزار و 981 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.