جمعه، 10 فروردین 1403

10 قلم داروی درمان «ناباروری» تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت

 10 قلم داروی درمان «ناباروری» تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفت
مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: 10 نوع داروی اصلی در درمان ناباروری وارد چرخه پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است و از طریق بیمه‌ها، بخش زیادی از هزینه داروهای درمان ناباروری پرداخت می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از فارس؛ سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت  درباره «نگرانی درباره کاهش رشد جمعیت در کشور»، اظهار داشت: متاسفانه عدد تولد در کشور در حال کم شدن است.

وی ادامه داد: در سال گذشته  تعداد تولد بیش از 12 درصد نسبت به سال قبل کم  شد و این موضوع چهار سال است که در حال کم شدن است. برآورد ما در وزارت بهداشت در حوزه جمعیت این است که اگر این موضوع مدیریت نشود؛ البته با شدت کمتری حداقل از زمان شروع آن که چهار سال پیش بوده، به مدت 10 سال اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت افزود: از زمانی که کرونا شروع شده است اثرات خود را روی ازدواج گذاشته است و ما آمار خود در خصوص کاهش ازدواج در دوران شیوع کرونا را اعلام خواهیم کرد. برآورد ما این است که اگر تا 5 سال آینده با همین شرایط جلو برویم و با همین اقداماتی که در کشور حال انجام است، عدد کاهشی در میزان تولد را خواهیم داشت.

برکاتی درباره «هزینه بالای درمان ناباروری و ناتوانی بسیاری از افراد در پرداخت آن»، خاطرنشان کرد: 10 نوع داروی اصلی در درمان ناباروری وارد چرخه پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است و از طریق بیمه‌ها بخش زیادی از هزینه داروهای درمان ناباروی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.