پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نگرانی بابت تجهیزات درمانی و حفاظتی مقابله با کرونا نداریم

نگرانی بابت تجهیزات درمانی و حفاظتی مقابله با کرونا نداریم
معاون درمان وزیر بهداشت با بیان این که نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، گفت: عمده تجهیزات درمانی و حفاظتی مقابله با بیماری کرونا در کشور تولید می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که با حضور استاندار و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: خوشبختانه در برخی استانها از همان روزهای ابتدایی شاهد مدیریت خوب این بیماری بودیم و هیچگاه وضعیت بیماری در این استان‌ها به حد بحران نرسید که کرمانشاه هم یکی از این استان‌های موفق است.

وی افزود: ارزیابی وضعیت کرونا در کشور و استان‌های مختلف با میزان مرگ و میر قربانیان این بیماری صورت می‌گیرد، بنابر این تمام تلاش ما این است که تا حد امکان آمار مرگ و میر بیماری را کاهش دهیم.

 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در همین راستا بحث غربالگری بیماران کرونایی در دستور کار قرار گرفت تا پیش از آنکه وضعیت این افراد به حد بحرانی برسد و یا افراد دیگر را آلوده کنند، شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گیرند؛ چرا که  با ایزوله کردن این افراد، نتیجه اقدامات اثربخش خواهد بود.

وی ادامه داد: نقاهتگاه‌ها می‌توانند کمک کننده باشند و باید در استان کرمانشاه نیز مانند برخی استان‌های دیگر  امکانات رفاهی نقاهتگاه‌ها ارتقا داده شود تا استقبال بیشتری صورت گیرد.

جان بابایی با اشاره به اینکه نگرانی بابت تجهیزات تشخیصی، درمانی و حفاظتی کرونا در کشور نداریم، گفت: عمده این تجهیزات در حال حاضر در کشور تولید می‌شود و حتی به فکر صادرات این محصولات هستیم.

وی ادامه داد: در مورد برخی اقلام درمانی و محافظتی از سوی شرکت‌های تولید کننده هم درخواست صادرات دادیم و مشخص کردیم که چه مقدار نیاز داخلی داریم و چه میزان می‌توانند صادرات انجام دهند.

جان بابایی افزود: در بحث کیت‌های تشخیصی هم نگرانی جدی وجود ندارد و بخشی از این کیت‌ها داخل کشور تولید شده و بخشی هم وارد می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های تشخیصی در بحث کرونا در کشور ارتقا یافته و در روزهای اول تنها یک آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کشور فعال بود و در حال حاضر تعداد این مراکز به ۱۵۰ مورد رسیده است.

جان بابایی خاطر نشان کرد: آمار مرگ و میر مبتلایان کرونای بالای ۷۰ سال در کشور نسبت به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است که علت این امر بحث نگهداری از سالمندان در خانه است؛ چرا که عمده مرگ و میر این افراد در آمریکا و اروپا مربوط به آسایشگاه‌های سالمندان است.

وی در پایان گفت: در واقع کرونا به ما یاد داد فرهنگ احترام به سالمندان و نگهداری از آنها در آغوش خانواده باید با جدیت بیشتری حفظ شود.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.