" />
پنجشنبه، 9 فروردین 1403

قدردانی وزیر بهداشت از روزنامه نگار 7 ساله

قدردانی وزیر بهداشت از روزنامه نگار 7 ساله
وزیر بهداشت از روزنامه نگار خردسالی که با استفاده از سواد تازه آموخته اش، از کلمات و تصاویر استفاده کرده و مهمترین مطالب را تیتروار در قالب روزنامه دیواری با موضوع "کرونا" به تصویر کشیده است، تقدیرکرد.





به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از وبدا؛ بامداد، دانش آموزی خلاق در مقطع اول ابتدایی است که از آغاز ورود کرونا به کشورمان، اخبار مربوط به کرونا را دنبال می کرده و با استفاده از سواد تازه آموخته اش، از کلمات و تصاویر استفاده کرده و مهمترین مطالب را تیتروار در قالب روزنامه دیواری با موضوع "کرونا" به تصویر کشیده است.

 مسائل و اتفاقات پیرامونمان جدا از تاثیری که بر بزرگسالان می گذارد، در کودکان نیز نفوذی غیرقابل انکار دارد. شیوع کرونا و افزایش تنش در بین بزرگسالان و به تبع آن کودکانشان، طبیعی به نظر می رسد، اما اینکه این اضطراب نوظهور را چگونه مدیریت کنیم، نیازمند توانایی حل مساله است که برخی با موفقیت این چالش را از سر گذرانده و برخی هنوز گرفتارش هستند. والدین در ایجاد نشاط روانی و آموزش توانایی حل مساله در کودکانشان تاثیر بسیاری دارند و این موضوع را می توان در چالش های مختلف نقاشی و داستان نویسی که در دوران کرونا برای کودکان به وجود آمد، دید.

در این میان، آنچه بسیار جلب نظر کرد، ساختن روزنامه دیواری توسط کودکی 7 ساله به نام بامداد رضایی است که از حروف و کلمات تازه آموخته اش، بهره برده و تیتر اخبار را در کادرهای تزیینی رنگارنگ، به تصویر کشیده است. نکته جالب اینکه هشتک "کرونا را شکست می دهیم و "در خانه می مانیم" را از قلم نینداخته و در جایی از خبر اشاره کرده که دکتر نمکی از مردم به دلیل رعایت کردن اصول بهداشتی و عدم شلوغی شهرها، قدردانی کرده است، همچنین، اشاره های بامداد به خبر بستری بیماران در بیمارستان ها، کاهش تعداد بیماران و تدارک تخت های خالی و تلاش برای ساخت واکسن کرونا، بسیار قابل توجه بوده و نشان دهنده دقت بالای این دانش آموز 7 ساله در ادراک و استنباط خبرها است.

گفتنی است، زمانی که روزنامه دیواری بامداد برای دکتر نمکی، ارسال شد، بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفت و وزیر بهداشت نیز تقدیرنامه ای را برای بامداد آماده کرده و کار خلاقانه این دانش آموز 7 ساله را مورد تشویق قرار داد.

 

در ادامه، متن تقدیرنامه دکتر نمکی از بامداد رضایی را می خوانید؛

 

بامداد عزیزم

سلام

هوشیاری و آگاهی شما و بسیاری از دوستان و همسالانت سرمایه ارزنده ای برای آتیه میهن عزیز ماست، که نمونه آن را در روزنامه های دیواری زیبایت دیدم. به عنوان یک پدر، یک پدر بزرگ، البته وزیر بهداشت، خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که آینده سرزمینم به دستان فرزندان برومندی چون شما ساخته خواهد شد.

مراقب خودت باش

دکتر سعید نمکی

 

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.