پنجشنبه، 9 فروردین 1403

محدودیت تردد کرونایی در پایتخت روسیه از دوشنبه حذف می‌شود

محدودیت تردد کرونایی در پایتخت روسیه از دوشنبه حذف می‌شود

شهردار مسکو از برنامه حذف محدودیت‌های اعمال شده در مسکو به دلیل شیوع کرونا در این شهر از اول ژوئن (روز دوشنبه هفته آینده) خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، سرگئی سابیانین شهردار مسکو که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در فرمت کنفرانس ویدئویی گفت: محدودیت‌ها در مسکو که بخاطر شیوع کرونا وضع شده است، از اول ماه ژوئن بتدریج لغو خواهد شد.

وی افزود: در زمان حاضر، مهم ترین کار این است که به ساکنان مسکو اجازه خروج از خانه داد تا در محیط پیرامون خانه و در بستان‌ها  و میادین شهر گردش کنند، هر چند که گرفتن این تصمیم برای مدیریت شهر آسان نیست.

شهردار مسکو در مورد لغو محدودیت‌ها گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم که این اقدام به صورت آزمایشی انجام گیرد و به صورتی باشد که مردم شهر بتوانند از خانه‌های خود خارج شده و در سطح شهر گردش کنند.

وی در همین حال از ساکنان مسکو خواست تا همه با هم از خانه خارج نشوند.

سابیانین خاطرنشان کرد که بخشی از تخت‌های بیمارستانی را نیز که برای بیماران کرونایی اختصاص یافته بود می‌توان به حالت عادی بازگرداند.

به گفته وی، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کالاهای غیرخوراکی و نیز مراکز خدمات عمومی در مسکو بازگشایی می‌شود و این فقط شامل مراکزی خواهد شد که فروشندگان و عرضه‌کنندگان خدمات، تماس مدت‌دار با مشتریان ندارند.

سابیانین این را نیز گفت که پایتخت روسیه به طور کامل برای تمرین رژه ویژه جشن پیروزی و برگزاری این رژه آمادگی دارد.

رئیس جمهوری روسیه نیز در گفت‌وگو با سابیانین گفت که وضعیت بیماری کرونا در مسکو مانند شهرهای دیگر روسیه تثبیت شده است.

پوتین گفت: شمار افرادی که در مسکو به کرونا مبتلا شده اند نسبت به زمان اوج شیوع بیماری در اوایل ماه می به نصف کاهش یافته است.

وی به سابیانین گفت که گروههایی از پزشکان و کادر درمانی مسکو را برای کمک به مناطقی که برای مبارزه با کرونا دچار کمبود کادر درمانی هستند، اعزام کند.

گفتنی است مسکو از روز ۳۰ ماه مارس تعطیل بوده و ۱۰ روز پیش مراکز صنعتی و اقتصادی این شهر دوباره گشایش یافت.

تردد مردم در سطح شهر نیز با مجوزهای ویژه امکانپذیر است و هر کس که این مجوزها را برای خود و خودرو خود نگیرد  ۴ هزار روبل (حدود ۷۰ دلار) جریمه می شود.

 در زمان حاضر روسیه پس از آمریکا و برزیل، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا درجایگاه سوم جهان قرار دارد و تاکنون ۳۷۰ هزار و ۶۸۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۴۲ هزار و ۲۰۸ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۹۶۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.