جمعه، 10 فروردین 1403

به نقل از یورونیوز فارسی

اروپا از لاک قرنطینه بیرون می‌آید

اروپا از لاک قرنطینه بیرون می‌آید
با وجود آن که ویروس کرونا همچنان در اروپا قربانی می‌گیرد، کشورهای مختلف این قاره رفته رفته دوران قرنطینه را پشت سر می‌گذارند و برخی مکان‌های همگانی در آنها هم اکنون بازگشایی شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، آخرین تحولات در روند بازگشایی پساکرونا در کشورهای مختلف اروپایی از امروز دوشنبه به قرار زیر است:

 
 

اسپانیا

برخی ساحل‌های تفریحی از روز دوشنبه اجازه بازگشایی یافته‌اند. در مادرید و بارسلون کافه‌ها اجازه یافته‌اند تا میز و صندلی خود را بیرون بچینند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از مشتریان پذیرایی کنند.

ایتالیا

در ادامه لغو گام‌به‌گام قرنطینه در ایتالیا، سالن‌های ورزشی و استخرها دوباره باز شدند و مردم از روز دوشنبه اجازه یافتند تا در این مکان‌ها ورزش کنند.

یونان

یک سوم بارها و رستوران‌های یونان که امکان پذیرایی از مشتریان در فضای بیرونی را دارند اکنون پس از گذشت بیش از دو هفته از آغاز قرنطینه، مجاز به بازگشایی هستند.

 

همچنین بنا تصمیم دولت یونان، مدارس ابتدایی این کشور نیز قرار است از ابتدای ماه ژوئن کار خود را از سر بگیرند.

بریتانیا

دولت بریتانیا روز یکشنبه از برنامه خود برای لغو تدریجی قرنطینه کرونا رونمایی کرد. در این طرح بازگشایی مدارس ابتدایی برای نخستین روز از ماه ژوئن (۱۲ خرداد) پیش‌بینی شده است.

 

ایسلند

دیسکوها، بارها و سالن‌های ورزشی در ایسلند از امروز دوشنبه دوباره باز خواهند شد. در ایسلند دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها، موزه‌ها و آرایشگاه‌ها از روز ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) باز شده و استخرها نیز از روز ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) فعالیت خود را از سر گرفته بودند.

جمهوری چک

رستوران‌ها، بارها، هتل‌ها، باغ‌وحش‌ها، استخرها و مراکز تاتو در جمهوری چک بازگشایی شده و دانش‌آموزان مدارس مقطع ابتدایی درصورت تمایل و به شکل داوطلبانه می‌توانند به مدرسه بروند.

همچنین در این کشور ماسک زدن از این پس تنها در وسایل حمل و نقل عمومی و مغازه‌ها اجباری است.

آلمان

بیشتر رستوران‌های آلمان و نیز برخی هتل‌های این کشور که در مناطق توریستی هستند، از روز دوشنبه اجازه بازگشایی دارند. با این حال با نظر دولت برلین، تمامی بارها در این کشور همچنان بسته مانده است.

 

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.