جمعه، 10 فروردین 1403

معاون درمان وزارت بهداشت:

جامعه فرهیخته پزشکی و کادر درمانی از هیچ کوششی برای بیماران کرونایی دریغ نکردند

جامعه فرهیخته پزشکی و کادر درمانی از هیچ کوششی برای بیماران کرونایی دریغ نکردند
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سخت‌ترین شرایطی که همکاران ما و کادر درمانی می‌دانستند که احتمال ابتلا به کرونا بالاست، اما از هیچ کوششی برای بیماران کرونایی کوتاهی نکردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی، دکتر قاسم جان بابایی در مراسم جشن نفس، بیان کرد: باعث افتخار است که در کشوری زندگی می‌کنیم که خاکش انسان‌های از خودگذشته‌ای را تربیت می‌کند که نماد ایثار هستند. جوانانی که جنگ را به پایان رساندند. سرزمینی که سردار سلیمانی را تربیت می‌کند و همین سرزمین است که انسان‌هایی را تربیت می‌کند که اعضای عزیزترین‌هایشان را با تصمیم‌گیری درست اهدا می‌کنند.

وی افزود: همچنین باعث افتخار است که در کشوری زندگی می‌کنیم که جامعه فرهیخته پزشکی، کادر درمانی همان کاری را انجام می‌دهند که جوانان ما در ابتدای انقلاب انجام دادند. باید توجه کرد که طی همین مدت که از بروز و شیوع کرونا در کشور گذشته است، بالغ بر ۱۰ هزار نفر از همکاران کادر درمانی ما به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

جان‌بابایی ادامه داد: در سخت‌ترین شرایطی که همکاران ما و کادر درمانی می‌دانستند که احتمال ابتلا به کرونا بالاست، اما از هیچ کوششی برای بیماران کرونایی کوتاهی نکردند و این ۱۰ هزار ابتلا به کرونا در کادر درمانی که تعدادی از آنها هم به شهادت رسیدند، نشان می‌دهد که جامعه ما جامعه‌ای بسیار از خودگذشته است و فکر می‌کنم که همه دولت و حاکمیت باید قدردان این مردم باشند. زیرا این مردم هستند که هر زمان که ما به سمت‌شان رفتیم، توانستند با موفقیت هر بحرانی را جمع کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین گفت: من به عنوان مسئول درمان کشور می‌گویم که وقتی در روزهای ابتدایی کرونا، وضعیت بیمارستان‌ها را می‌دیدم واقعا فکر می‌کردم که چگونه این وضعیت را جمع کنیم، اما زمانی که دیدم که همه مردم برای کمک به صحنه مقابله با کرونا آمدند، از جوانی که نذر کرده بود که در بیمارستان کار خدماتی انجام دهد تا کادر پزشکی ما و افراد خیری که به هر شکل ممکن کمک می‌کردند، مطمئن شدم که ما از پس کرونا به لطف خدا برمی‌آییم.

جان بابایی خاطرنشان کرد: نمونه این موضوع بسیاری از افرادی هستند که در صحنه بودند و به کرونا مبتلا شدند. از خدا تشکر می‌کنیم یکی از عزیزترین همکاران ما را که سرمایه وزارت بهداشت است، یعنی دکتر کولیوند- رییس اورژانس کشور را به ما برگرداند.

 پیروز حناچی- شهردار تهران نیز در مراسم جشن نفس، گفت: از همه کسانی که در این امر خیر شرکت دارند و امیدوار ذخیره آخرت همه عزیزان باشد و این امر خیر بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کند تا بیماران بیشتری از رنج رهایی یابند تا خانواده هایی که داغ عزیزان شان را تجربه کرده اند، تسکین پیدا کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.