جمعه، 10 فروردین 1403

کاهش 60 درصدی مرگ و میر مادران باردار در سیستان و بلوچستان

  • 31 اردیبهشت 1399
  • 11:07
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
کاهش 60 درصدی مرگ و میر مادران باردار در سیستان و بلوچستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: نسبت مرگ و میر مادران باردار در مجموعه زیر پوشش این دانشگاه پس از ابلاغ سیاست‌های جمعیتی در سال گذشته حدود دو سوم یعنی ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر سیدمهدی طباطبایی اظهارداشت:تامین خدمات حین و پس از ازدواج، تامین مراقبت‌های کیفی دوران بارداری، مراقبت‌های ویژه برای بارداری‌های پرخطر و جلوگیری از مرگ مادر از اقداماتی است که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در راستای صیانت از جمعیت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ارتقای مشاوره‌های هنگام ازدواج به ۶ ساعت و ادامه مشاوره‌ها تا پس از ازدواج با تاکید بر ارتقای سلامت و مهارت‌های ارتباطی زوجین، اخلاق و احکام، حقوق و سلامت روان و افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزند آوری سالم و اجتناب از تک فرزندی، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان و پیشگیری از بارداری‌های پرخطر و سقط از اقدامات این دانشگاه برای خدمات حین و پس ازدواج  است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تامین خدمات برای بارداری‌های کم خطر و برنامه‌ریزی شده، تامین خدمات زایمان ایمن و همچنین خدمات پس از زایمان از برنامه‌هایی است که در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در راستای کاهش مرگ میر مادران بار دار انجام می‌شود و نسبت مرگ و میر مادران باردار در مجموعه زیر پوشش این دانشگاه پس از ابلاغ سیاست‌های جمعیتی در ۱۳۹۸ حدود دو سوم کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی بخش ناباروری مولود در مجتمع بیمارستانی علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان، درصدی از زوجین که به دلیل مشکلات باروری قادر به فرزندآوری نبودند از خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.