پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا خبر داد:

ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق قرمز بلامانع است

  • 31 اردیبهشت 1399
  • 08:29
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق قرمز بلامانع است
دبیر کمیته مشورتی دندانپزشکی ستاد کرونا در ارتباط با فعالیت مراکز دندانپزشکی در نقاط قرمز، گفت: ارائه خدمات اورژانس و ضروری در مراکز منتخب و مطب‌هایی که غیر مستمر می‌خواهند خدمات ارائه دهند با رعایت دستورالعمل بلامانع است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بهزاد هوشمند دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا درباره بازگشایی هدفمند مراکز خدمات دندانپزشکی، گفت: کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ با دستور معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شد.

وی افزود: پس از ۴ جلسه هم‌اندیشی کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا دستورالعمل بازگشایی مراکز ارائه‌دهنده خدمات دندانپزشکی را در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ابلاغ کرد.

وی  بیان کرد: ۲۷ اردیبهشت ۹۹ با ابلاغ معاونت درمان وزارت بهداشت، امکان بازگشایی مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی در سراسر کشور فراهم شد.

دبیر کمیته مشورتی دندانپزشکی ستاد کرونا تصریح کرد: با تلاش سربازان و مدافعان نظام سلامت کشور تا حدود زیادی توانسته‌ایم بیماری کرونا را مدیریت کنیم اما هنوز موفق به مهار این ویروس نشده ایم و باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

هوشمند با اشاره به اینکه مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی آماده ارائه خدمات در سراسر کشور هستند، گفت: همکاران دندانپزشک باید با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت، از نحوه بازگشایی‌ مطب‌های دندانپزشکی مطلع شوند.

وی اظهار کرد: در استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، ارائه خدمات دندانپزشکی اورژانسی بلامانع است و به دلیل نوع تماسی که دندانپزشک با بیماران دارد، دندانپزشکی جزو مشاغل پرخطر در اپیدمی کرونا طبقه بندی شده است.


مردم خدمات غیرضروری دندانپزشکی را انجام ندهند

هوشمند گفت: دندانپزشک‌ها در موضوع رعایت بهداشت با دقت عمل می‌کنند و با درایت آماده ارائه خدمات هستند. مردم اطمینان داشته باشند که مدافعان سلامت دهان و دندان کشور با شرایط پیش آمده نظارت مضاعفی بر این حرفه دارند.

وی ادامه داد: خدمات اورژانس و ضروری دندانپزشکی با خیالی آسوده به مردم ارائه می‌شود، اما مردم باید خدمات غیر ضروری و زیبایی را به تعویق انداخته و به مواقعی که شرایط پایدارتر می‌شود موکول کنند.
 

لزوم حمایت از دندانپزشکان

هوشمند با بیان اینکه دندانپزشکان به حمایت مضاعف نیازمند هستند، گفت: 3 ماه مطب‌های دندانپزشکی تعطیل بوده متولیان امر باید دندانپزشکان را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

وی اظهار کرد: باتوجه به قول سازمان تجهیزات پزشکی مبنی بر ارائه وسایل حفاظت شخصی، خواهشمندم که این وسایل سریع‌تر و با قیمت مناسب در دسترس دندانپزشکان قرار گیرد. همچنین از سازمان‌های نظارتی درخواست داریم تا نظارت مضاعفی بر روی اقلام دندانپزشکی موجود در بازار داشته باشند.

هوشمند درباره پروتکل‌های بهداشتی که باید در مطب‌های دندانپزشکی رعایت شود، گفت: اولین قدم هنگام ورود بیمار به مطب‌های دندانپزشکی ارائه ماسک، دستکش و ... به او است. همچنین پیش از مراجعه به مطب، بیمار از نظر مشکوک بودن به بیماری کووید ۱۹ در سامانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فاصله زمانی مراجعه بیماران به دندانپزشکی طوری طراحی شده است که بتوان پیش از مراجعه بیماری بعدی مطب‌ را ضدعفونی کرد.

دبیر کمیته مشورتی دندانپزشکی ستاد کرونا در پاسخ به این سوال که نظارت‌ها بر روی مراکز دندانپزشکی به چه صورت است، تاکید کرد: بحث نظارتی بر عهده اداره نظارت بر درمان حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت است که این کار با کمک انجمن‌های علمی تخصصی، دانشکده‌های دندانپزشکی و سازمان نظام پزشکی انجام خواهد شد.

هوشمند خاطرنشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد ما از نظر استاندارد کنترل هر نوع عفونت از جمله ویروس کرونا در مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.