جمعه، 31 فروردین 1403

درپی دستور رئیس جمهور به معاون اول برای بررسی اعتراض سازمان:

برگزاری جلسه مهم مجازی سه رکن‌ اصلی سازمان نظام پزشکی برای پیگیری روند اعتراضات به تعرفه‌های اعلامی سال 1399

برگزاری جلسه مهم مجازی سه رکن‌ اصلی سازمان نظام پزشکی برای پیگیری روند اعتراضات به تعرفه‌های اعلامی سال 1399
ر طراحی اقدامات اجرایی برای این مهم  تمام ارکان و اجزای جامعه پزشکی باید دارای وحدت رویه بوده و با اقدامات روشن و ارائه گزارشات شفاف مانع بهره‌برداری نادرست توسط برخی افراد مغرض شوند. امروز گروهی اندک سعی دارند جایگاه ویژه جامعه پزشکی بین مردم را که سرمایه معظم اجتماعی است به مخاطره بیاندازند در حالی که دغدغه اصلی ارکان سازمان در خصوص تعرفه‌ها و پیگیری آن نگاهی آینده نگر به سلامتی و کیفیت ارائه خدمات در آن است

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جلسه مجازی اعضای سه رکن اصلی سازمان نظام پزشکی به پیشنهاد رئیس مجمع عمومی سازمان برگزار شد. محور این جلسه مجازی پیگیری روند اعتراضات جامعه پزشکی به تعرفه‌های اعلامی سال 1399 و دستور ریاست جمهوری جمهور برای بررسی موضوع تعرفه های سال 1399 به معاون اول رئیس جمهور، و ارائه راهکار های عملی و یکپارچه برای حصول نتیجه در این حوزه بود.
در ابتدای این جلسه دکتر عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان با خوشآمد گویی به حضار، دستور رییس جمهور در هامش مکاتبه اخیر در خصوص تعرفه های سال 99 مبنی بر دستور بررسی به معاون اول رییس جمهور را یک فرصت دانست و از حضار خواست نظرات خود را برای عملیاتی کردن این اقدام ارائه نمایند. حاضرین در این جلسه آقایان دکتر مصلحی، دکتر اسپید نائب رییس اول شورایعالی، دکتر فرقانی نائب رییس دوم، دکتر بابایی، دکتر سالاریان و خانم دکتر تدین  و دکتر جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان به ترتیب به بیان نظراتی پرداختند که در نهایت با جمع‌بندی روسای ارکان سازمان تکمیل و برنامه‌های عملیاتی در نظر گرفته شد.
در ادامه رئیس کل سازمان ضمن تشکر از پیگیری های ارکان سازمان و بخصوص رئیس مجمع عمومی در اعتراض به تعرفه های سال 99 افزود: «به نتیجه رساندن این اعتراض از این جهت مهم است که مردم ما باید خدمات بهداشتی و درمانی بهتر و باکیفیت‌تری دریافت کنند. در طی سال‌های گذشته جامعه پزشکی با پذیرش فشار ناشی از تورم و افزایش خفیف و  نامناسب تعرفه‌ها تلاش کرده است تا کیفیت این خدمات دچار افت نشود اما در سال پیش رو تحمل این فشارها بسیار سخت و وضعیت بسیار شکننده خواهد بود.»
وی ادامه داد:« در طراحی اقدامات اجرایی برای این مهم  تمام ارکان و اجزای جامعه پزشکی باید دارای وحدت رویه بوده و با اقدامات روشن و ارائه گزارشات شفاف مانع بهره‌برداری نادرست توسط برخی افراد مغرض شوند. امروز گروهی اندک سعی دارند جایگاه ویژه جامعه پزشکی بین مردم را که سرمایه معظم اجتماعی است به مخاطره بیاندازند در حالی که دغدغه اصلی ارکان سازمان در خصوص تعرفه‌ها و پیگیری آن نگاهی آینده نگر به سلامتی و کیفیت ارائه خدمات در آن است. حتی آنها که پیگیری ما را زیاده خواهی یا ادبیاتی شبیه این می دانند اگر از نزدیک در جریان روال علمی و اقتصادی فرآیند افزایش تعرفه‌های قرار گیرند متوجه خواهند شد که با این وضعیت چه بر سر کیفیت خدمات درمانی خواهد آمد.»
دکتر ظفرقندی در پایان صحبت‌های خود به تشکیل تیمی چابک، خلاق و پیگیر در سازمان برای مذاکره با رئیس جمهور، معاون اول ایشان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت این کمیته طی روزهای آینده مفاد مذاکره، طرف های مذاکره و اهم مطالب ارائه شده را برای تنویر افکار عمومی در دستور کار قرار خواهد  داد تا در مذاکرات، افق رجوع و بازگشت به قانون سال 1383 نظام پزشکی برای قیمت گذاری تعرفه ها توسط سازمان نظام پزشکی به عنوان نماینده قانونی صنف عملی شود. بازبینی تعرفه‌ها، ورود جدی بیمه ها برای پوشش بیشتر خدمات و پذیرش درصد بیشتر در پرداخت هزینه ها و به تبع آن کاهش پرداخت از جیب مردم نیز از دیگر خواسته های جامعه پزشکی است که در مذاکرات آتی مد نظر قرار خواهد گرفت.»
دکتر مصطفی معین، رئیس شورای عالی نیز با تشکر از پیگیری های به عمل آمده توسط رئیس کل و رئیس مجمع عمومی خاطر نشان کرد خوشبختانه جامعه پزشکی به رغم معترض بودن به تعرفه های اعلامی شیوه بسیار مناسبی برای بازتاب نقطه نظرات و اعتراضات خود دارد و بهترین خاصیت این اعتراضات، مدنی بودن و بر مدار قانون بودن آن است و طبیعتاً مسئولین نیز موظفند به این اعتراضات که برخاسته از کلیت جامعه پزشکی است پاسخ مناسب بدهند. دفاع از حق سلامت مردم و کیفیت خدمات از یک سو و رفع تبعیض‌های شکننده بر جامعه پزشکی دو رکن اصلی این اعتراضات است که باید برای افکار عمومی هم این موضوعات بخوبی روشن شود.»
رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: «همه فعالیت‌ها باید در قالب قانونی و شفاف باشد، هم برای مسئولین، هم جامعه پزشکی و هم مردم. باید مواظب و آگاه باشیم رسانه‌های خاص دوباره خط گذشته خود یعنی قراردادن مردم و جامعه پزشکی رودروی هم را دنبال نکنند. جامعه پزشکی در وقایع گذشته مثل دفاع مقدس و سیل و زلزله جانبازانه کنار مردم بوده و در اپیدمی کرونا هم بار دیگر ایثار و جانفشانی‌ و تعهد خود برای حفظ سلامتی مردم و جامعه را به اثبات رساند. نکاتی که همه رسانه ها اعم از داخلی و خارجی به آن اذعان کردند. حالا جامعه پزشکی برای آنکه سطح خدماتش دچار کاهش کیفیت نشود حق خود می داند از مجاری قانونی پیگیر قیمت تمام شده اعلامی باشد و با مذاکرات و پیگیری قوی آن را به فرجام برساند. البته این مانع آن نمی شود که از راهکارهای قضایی و قانونی هم بازگشت حق تعرفه گذاری را پیگیری نکنیم.»
در پایان این جلسه مجازی رییس مجمع عمومی با اشاره به سخنان اعضای جلسه ضرورت انجام مکاتبه و جلسات حضوری با وزیر بهداشت، رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس و نیز معاون اول ریاست جمهوری را خاطر نشان کرد و گفت: همزمان با این جلسات باید نظرات قاطع سازمان به شورای عالی بیمه ارسال شود. همچنین رسانه‌های سازمان یکبار دیگر چرخه مکاتبات و اقدامات سازمان را برای تعرفه های سال 99 برای روشن شدن افکار عمومی و همکاران در سراسر کشور منتشر نماید.»

پایان پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.