جمعه، 31 فروردین 1403

اعمال قرنطینه سختگیرانه‌تر در نیجریه

  • 30 اردیبهشت 1399
  • 08:24
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
اعمال قرنطینه سختگیرانه‌تر در نیجریه
دولت نیجریه اعلام کرد : در مناطقی که افزایش شمار مبتلایان صعودی بوده است، اقدام به اعمال محدودیت‌های آمد و شد و قوانین قرنطینه‌ای سختگیرانه‌تری خواهد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و  به نقل از خبرگزاری رویترز دولت نیجریه اعلام کرد که قصد دارد در مناطقی که با افزایش سریع موارد ابتلا به کرونا روبرو بوده است، قوانین و محدودیت‌های سختگیرانه‌ای اعمال کند تا از گسترش هرچه بیشتر این ویروس جلوگیری به عمل آورد؛ هم‌چنین کاهش مرحله‌ای محدودیت‌ها و بازگشایی بخش‌های اقتصادی در کشور به طور کلی آهسته‌تر از برنامه‌ی تعیین شده پیش خواهد رفت.

دولت نیجریه قصد دارد با افزایش محدودیت‌ها و قوانین قرنطینه در شهرهای کانو و لاگوس که قطب‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آیند و دارای بیشترین آمار کرونا در کشور هستند، از شیوع بیشتر ویروس همه‌گیر کرونا جلوگیری کنند.

دولت نیجریه اعلام کرد که بازگشایی تدریجی مراکز و بخش‌های اقتصادی در شهرهای لاگوس، ابوجا و اوگان دیرتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود انجام می‌شود و مرحله‌ی فعلی کاهش محدودیت‌ها در این شهرها نیز دو هفته به تعویق خواهد افتاد.

اوساگی اهانیر، وزیر بهداشت نیجریه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۸ مورد قطعی ابتلا کرونا در کشور گزارش شده است که تاکنون بیشترین آمار روزانه‌ی مبتلایان بوده است. شهر لاگوس با بت ۱۷۷ مورد یکی از نقاط حساس شیوع کرونا محسوب می‌شود که اقدام به اعمال قوانین سختگیرانه قرنطینه در آنجا خواهیم کرد.

تاکنون تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در نیجریه ۵ هزار ۹۵۹ نفر و شمار قربانیان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور نیز ۱۸۷ نفر گزارش شده است.

دولت نیجریه به اعمال مقررات آمد و شد و قرنطینه سراسری در کشور پرداخته است. استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی و سفر بین شهرهای مختلف ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.