جمعه، 10 فروردین 1403

پزشکان و پرستاران هیچ‌گاه به دلیل کمبود اقلام حفاظتی به مردم پشت نکردند

  • 28 اردیبهشت 1399
  • 11:59
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
پزشکان و پرستاران هیچ‌گاه به دلیل کمبود اقلام حفاظتی به مردم پشت نکردند

وزیر بهداشت گفت: در روزهای اول شیوع بیماری در کشور پرستار و پزشک ما هیچ‌گاه به دلیل کمبود اقلام حفاظتی به مردم پشت نکردند و یک نفر در خیابان دست به اعتراض نزد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از لباس حفاظتی کادر درمان که توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است گفت: یکی از تلخ‌ترین ایام زمانی بود که کادر درمان در خط مقدم لباس و اقلام حفاظتی نداشتند، موج سهمگینی رسیده بود و برخی‌ها که در رسانه‌هایشان به ما می‌خندیدند و در اوج گرفتاری خنجر در قلب ما فرو می‌کردند. البته که ما دوست نداریم هیچ ملتی دچار گرفتاری شود اما علیرغم میل باطنی ما وقتی گرفتار این بیماری شدند تازه فهمیدند این سرزمین چگونه در مقابل بیماری ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که میزان پرستار به تخت آنها در بدترین شرایط سه برابر کشور ماست همچنین میزان تخت در این کشورها نیز در بدترین شرایط هفت برابر ایران است، اما بیماران این کشورها سرگردان ماندند و در کشور ما حتی یک کارتن خواب پشت درب بیمارستان نماند و یک بیمار مسن نبود که پذیرش نکنیم و حتی یک بی‌بضاعت به دلیل نداشتن هزینه درمان از معطل درمان نمانده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از علل اصلی تفاوت‌های ما با کشورهای غربی که تحریم نیستند این بود که با همت و غیرت پرستاران و پزشکان همه بیماران پذیرش شدند، پرستار و پزشک ما به دلیل کمبود اقلام حفاظتی به مردم پشت نکردند و یک نفر در خیابان دست به اعتراض نزد.

نمکی تصریح کرد: از همان روزهای اعلام بیماری کرونا در چین جلوی صادرات گرفته شد و دپوی اقلام بهداشتی در دستور کار قرار گرفت، اینکه یک کشور ظرف 50 روز از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شود لطف خدا بوده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.