جمعه، 10 فروردین 1403

ادعای انگلیس درباره کیت تشخیص کرونا با ضریب ۱۰۰ درصد دقت

  • 26 اردیبهشت 1399
  • 03:23
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
ادعای انگلیس درباره کیت تشخیص کرونا با ضریب ۱۰۰ درصد دقت
لندن – ایرنا – سازمان بهداشت عمومی انگلیس روز پنجشنبه از دستیابی به کیت‌های آنتی‌بادی ویروس کرونا (کووید-۱۹) با ضریب ۱۰۰ درصد دقت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از ایرنا، 

این کیت توسط شرکت داروسازی«روشه» سوئیس فنآوری و تولید شده و توسط دانشمندان آزمایشگاه دولتی پورتون داون به تائید رسیده است.

کیت‌های جدید برای تشخیص سطح آنتی‌بادی در خون فرد که نشانه مواجههٔ او با ویروس کرونا است، طراحی شده است.

پروفسور «جان نیوتن» مسوول هماهنگ‌کننده ستاد غربال‌گری سلامت در انگلیس این کیت را تحولی مهم در میانه بحران کرونا خواند که سطح ایمنی فرد در برابر ویروس کرونا را اندازه‌گیری می‌کند. او با این حال این فرضیه را که وجود آنتی‌بادی در خون فرد باعث ایمنی او در برابر ابتلای مجدد به کرونا می‌شود، رد کرد.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس هفته گذشته گفته بود که دولت از طریق مذاکره با یک شرکت سوئیسی درصدد توزیع انبوه کیت‌های آنتی‌بادی‌ برای ویروس کروناست. وی دستیابی به کیت‌های جدید را  بخش مهمی از راهبرد دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا و کاهش سطح قرنطینه خواند.

سطح قرنطینه در انگلیس از دیروز (چهارشنبه) یک سطح کاهش یافت تا شهروندان با محدودیت‌های کمتری برای تردد به محل کار مواجه شوند. دولت با گوشه چشمی به آمار شیوع کرونا، در نظر دارد تا در دو ماه آینده به تدریج محدودیت‌های بیشتری را برای به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصاد کاهش دهد. 

دفتر آمار ملی انگلیس دیروز در گزارشی از رشد منفی اقتصاد این کشور در ماه‌های گذشته خبر داد و اعلام کرد که این میزان پایین‌ترین حد در نزدیک به ۱۲ سال گذشته بشمار می‌رود. «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس نیز هشدار داده که این کشور به احتمال زیاد به سوی «یک رکود عمده» پیش می رود.

نخست وزیر انگلیس پیشتر، کشف کیت آنتی‌بادی کرونا را گامی مهم در راستای کاهش آثار منفی ناشی از بحران این بیماری در کشور خوانده بود. وی مدعی شد که افراد دارای آنتی بادی کرونا با اطمینان می‌توانند به محل کار خود بازگردند.  

گزارش‌ها حاکیست انگلیس پیشتر حدود ۱۷ میلیون کیت آنتی بادی سفارش داده بود که بعدا کیفیت آنها تائید نشد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.